۱۳۸۸ آذر ۴, چهارشنبه

خبرنامه چهارشنبه چهارم آذر ۱۳۸۸

مرکز اطلاع رسانی دانشجویی‌ (ماد) ‌ء

خبرنامه شماره ۱۳۴ - دوشنبه چهارم آذر ماه ۱۳۸۸

 

برنامه های آینده


-تظاهرات به سبک ایرانی در عصر پنجشنبه، گردش با خانواده در سطح شهر و پارک ها

- حضور در پارک لاله در عصر شنبه ها در کنار مادران داغدار

- خبررسانی برای مراسم روز ۱۶ آذر در دانشگاه های آزاد و دولتی در سطح کشور و دعوت مردم و دانش آموزان برای حضور در دانشگاه ها در این روز


خلاصه ی خبرها

بی بی سی: میرحسین موسوی در سالروز تأسیس بسیج، در مورد تبدیل شدن بسیج به "ماشین سرکوب" حکومتگران هشدار داده است. وی  در بیانیه ای که روز چهارشنبه ۴ آذر (۲۵ نوامبر) منتشر کرد ، می آورد: " قرار نبود بسیج جیره خوار دولت شود و به ازای دستگیر کردن مردم در اجتماعات، پاداش سرانه بگیرد". وی  می افراید  "نسل جدیدی که 'بسیجی' نامیده می شود، امروز در بوته تاریک ترین شبهه ها و فتنه ها قرار دارد.  کسانی   بسیج را ماشینی سرکوبگر می خواهند برای زدن و گرفتن و آزار و حتی قتل انسان هایی که تنها جرمشان دعوت به دادگری است"

 

بی بی سی: کانون نویسندگان ایران در واکنش به "ممانعت پلیس از برگزاری مراسم بزرگداشت جان باختگان قتل های سیاسی موسوم به قتل های زنجیره ای" اطلاعیه ای صادر کرده است. در این اطلاعیه نسبت به " آنچه ادامه سرکوب ها" خوانده شده اعتراض شده و نوشته شده که "مراسم بزرگداشت جان باختگان سیاسی در گذشته اگرچه با برخی محدودیت ها برگزار می شد اما امسال با لشکر کشی بی سابقه پلیسی و نظامی از هر گونه همدردی با خانوادگان جان باختگان ممانعت به عمل آمده است."

 

پارلمان نیوز : سیدمحمد خاتمی در دیدار با اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی جامعه پزشکی گفت : " امروز متاسفانه می بینیم خشونت تئوریزه شده عملی می شود وعلیه بسیاری از نیروهایی که علاقه مند به انقلاب و امام هستند اعمال می شود."
وي افزود: « البته در این کشور کسانی هم هستند كه حتي این نظام را هم قبول ندارند ولی حاضرند در چارچوب قانونی نظام حرکت کنند و ما افتخار مي كنيم كه از حقشان دفاع کنیم؛ چراكه  به عنوان یک شهروند دارای حقوقی هستند که دیگران در این کشور دارند، مگر این‌که کسی به تعبیر امام توطئه و براندازی کند

 

رادیوفردا: کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای از بازداشت چندین دانشجو در ایران توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در تلاش برای ممانعت از اعتراضات بیشتر در روز ۱۶ آذرماه، روز دانشجو، خبر داد.   هادی قائمی، سخنگوی این سازمان مدافع حقوق بشر، گفت: «برای خاموش کردن جنبش دانشجویی به سرکوب تمام‌عیار دانشجویان ایران روی آورده‌اند که نه فقط زیر پا گذاشتن حقوق آنهاست، بلکه به روند تحصیل و زندگی خانواده‌های آنها هم لطمه می‌زند

 

شبکه جنبش راه سبز(جرس): دولت احمدی نژاد مجددا فشار خود را بر روی مدیریت صدا و سیما برای توقف پخش برنامه ورزشی پرطرفدار نود آغاز کرده است. حامیان دولت پیشنهاد داده اند که در صورت عدم توقف این برنامه لااقل یا باید عادل فردوسی پور از مجری گری برنامه کنار گذاشته شود و یا ساعت پخش این برنامه به سه صبح منتقل شود. این تلاش ها در حالی دوباره افزایش پیدا کرده اند که در چند برنامه اخیر برنامه نود انتقادات جدی متوجه مسئولان وزرشی منتسب به دولت احمدی نژاد و سیاست های آنان شد.

شبکه جنبش راه سبز ( جرس) : پس از برگزاری همایش "سبزها و دین" در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران که به همت انجمن اسلامی این دانشکده سه شنبه هفته گذشته برگزار شد، سه شنبه سوم آذر پانل دوم این سمینار در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد.  10 جامعه‌شناس برجسته ایرانی در این دو هفته سخنرانی  داشتند  و به صورت تحلیل و تئوری‌پردازی در باب ابعاد مختلف جنبش سبز اعم از دین و جامعه و ... پرداختند .

 
اخبار دانشگاه

موج سبز آزادی : در پی اعتراضات روزهای اخیر دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر نسبت به تداوم بازداشت غیرقانونی "علی پرویز" و "سهیل محمدی" دیروز ده نفر از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر به کمیته انضباطی احضار شدند. از این دانشجویان خواسته شده است تا برای ارائه توضیحاتی پیرامون اتهاماتی نظیر شرکت در تجمعات اعتراضی، تحریک سایر دانشجویان به شرکت در تجمع، مشارکت در اعتصاب غذا، بر‏هم‏زدن نظم دانشگاه و فعالیت‏های سیاسی در انجمن دانشگاه در کمیته حاضر شوند.

 

نوروز: حميدرضا اميرخاني، مهدي خسروي و امين رياحي دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد طي حكمي از سوي دادگاه انقلاب به اتهام تبليغ عليه نظام از طريق همكاري با گروه هاي معاند خارج كشور به پرداخت جريمه نقدي محكوم شدند.

 

موج سبز آزادی: در آستانه 16 آذر روز دانشجو نزدیک به 100 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اهواز و 50 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به کمیته انظباطی احضار شده‌اند.



اخبار زندانیان، شهدا و مفقودین

 موج سبز آزادی :  بهزاد نبوی، با حكم دادگاه انقلاب به 6 سال حبس تعزيري محكوم شد و پس از توديع وثيقه 800 ميليون توماني به مرخصي 10 روزه رفت.

 

نوروز: همسر عبدالله رمضان زاده گفت: آقای رمضان زاده در آخرین ملاقات گفت که ما کارخلافی نکرده ایم، ولی اصلا امید نداشته باشید که آزاد شویم، زیرا اگر بخواهند این کار را انجام دهند تمام کارهایشان تاکنون بی نتیجه خواهد شد.  وی از قول رمضان زاده گفت: مدافع جمهوری اسلامی هستم، اما مخالف احمدی نژادم و از این موضع برنخواهم گشت.

 

توصیه و هشدار

-روش جدید عبور از فیلتر: به سایت www.aol.com مراجعه کنید و برای دریافت شناسه ی عبور رایگان (و پست الکترونیکی) ثبت نام نمایید. سپس نرم افزار رایگان AOL 9.5 را دانلود و نصب کرده و با استفاده از شناسه ی خود وارد آن شوید. حال می توانید بدون نگرانی از سانسور و فیلترینگ از صفحات اینترنتی مورد نظر خود دیدن کنید.


 

 محسن سازگارا ویدئوی سه شنبه وچهارشنبه خود را منتشر کرد.

-وی نصب دوربین در دانشگاه ها را مشکلی دانست که یا باید با آسیب زدن به آن ها آن را مرتفع کرد و یا با استفاده از ماسک صورت ها را در ضمن کنش های سیاسی پوشاند

-وی از تجمع کارگران صنایع نساجی مازندران نسبت به عدم پرداخت دستمزد ها خبر داد

-وی به اعلامیه جمعی از فعالین و دانشجویان لیبرال اشاره کرد که بر مقاومت جنبش دانشجویی در برابر فشار ها تاکید کرده اند.

- وی در بخش دیگری از همه دعوت کرد تا نسبت به حکم صادره برای احمد زید آبادی اعتراض کنند.

-وی در بحث فلج سازی از اعتصاب ایتالیایی ) اعتصاب سفید(، کم کاری و اعتصابات عمومی، تحریم کالاهای تولید دولت، حکومت، به خصوص سپاه پاسداران یا کالاهای تبلیغی در تلویزیون نام برد.

- وی عدم سرمایه گزاری را از روش های دیگر فلج سازی معرفی کرد. (در تهران مسکن سازی  60% سقوط کرده)

- وی گفت در خارج از ایران هم ایرانی ها به لحاظ تبلیغاتی و دیپلماتیک در حال اعمال فشار هستند تا شرکت هایی که سپاه پاسداران در آنها سهام دارند را تحریم کنند

- وی از فشارهای دیگری برای اینکه سپاه را در دادگاه های بین المللی به دلیل عملیات های تروریستی محکوم بکنند خبر داد.

- وی از وجود پنج گسل جنسی،  نسلی، اقتصادی، علمی و قومی در جامعه ایران کنونی اشاره کرد که جنبش سبز باید در پی پر کردن این فاصله ها باشد تا بتواند به اهداف خود برسد.

- وی مجموعه کارهایی را که در جهت فلج سازی تا کنون انجام شده موثر دانست چرا که تا همین مرحله هم اقتصاد کشور را در حدی تحت تاثیر قرار داده که که دولت توانایی اداره کشور را ندارد و انتهای این مرحله زمانی است که با اعتصابات عمومی و همزمان با تحصن عمومی کودتاچیان را سرنگون کرد. اما این امر به شرط این است که نیروی سرکوبگر یا فلج شده باشد یا بخش هاییش علیه بخش های دیگر دست به مقاومت زده باشند و به ملت پیوسته باشند.

-وی یاد آوری کرد که هر روز بنا نیست که تظاهرات میلیونی برگزار شود و به محض اعمال خشونت و سرکوب شدید  کارهایی مثل اسکناس نویسی و دیوار نویسی، تظاهرات پراکنده مثل 16 آذر و غیره در دستور کار قرار می گیرد. 



پست الکترونیک: student.information.center@gmail.com


پست‌های جدیدتر پست‌های قدیمی‌تر صفحهٔ اصلی

Google Groups
اگر اطلاعات، ویدئو یا فایلهای صوتی از طریق این سایت قابل دسترسی نیست لطفا در گروه خبر نامه عضو شوید تا اخبار و فایلهای مربوطه مستقیم به شما ایمیل شود. لازم به ذکر است که آدرس پست الکترونیکی شما تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران قرار نخواهد گرفت و به منظور دیگر از آن استفاده نخواهد شد.

برای عضویت و دریافت روزانه اخبار ایمیل خود را وارد کنید:
Email:
Visit this group