۱۳۸۸ آذر ۱۵, یکشنبه

خبرنامه یکشنبه پانزده آذر ماه ۱۳۸۸






مرکز اطلاع رسانی دانشجویی‌ (ماد) ‌ء








خبرنامه شماره 139 - یکشنبه 15 آذر ماه ۱۳۸۸





برنامه های آینده
- شرکت در مراسم روز ۱۶ آذر در دانشگاه های آزاد و دولتی در سطح کشور و حضور در دانشگاه ها در این روز.
- حضور در دانشگاه تهران و امیرکبیر در تهران به دعوت دانشجویان انجمن اسلامی


خلاصه ی خبرها 

بی بی سی: میرحسین موسوی، از رهبران مخالفان دولت در ایران، در بیانیه ای که در آستانه ۱۶ آذر، روز دانشجو در ایران، صادر کرده، ملت ایران را ملت بزرگی خوانده که "نمی نشیند تا در روز روشن رایش را ببرند". وى افزود: «يک ملت بزرگ انتخابات درجه دو انتصابى را تحمل نمى كند. يک ملت بزرگ از شوراى نگهبان انتظار دارد آنها را قانع كند كه تقلبى در انتخابات روى نداده است، نه آنكه تنها يك ادعا پيش رويشان بگذارد و ادعاى خود را باطل كننده انبوهى از مشاهدات و مستندات بداند.». وی در انتهای بیانیه خود خطاب به مخالفان خود در حکومت ایران گفته است: "برادران ما! اگر از هزینه‌های سنگین و عملیات عظیم خود نتیجه نمی‌گیرید شاید صحنه درگیری را اشتباه گرفته‌اید؛ در خیابان با سایه‌ها می‌جنگید حال آن که در میدان وجدان‌های مردم خاکریزهایتان پی در پی در حال سقوط است. ۱۶ آذر دانشگاه را تحمل نمی‌کنید. ۱۷ آذر چه می‌کنید؟ ۱۸ آذر چه می‌کنید؟" متن کامل بیانیه به پیوست منتشر می شود.

بی بی سی: انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران در اطلاعیه ای آورده است که درهای این دانشگاه در روز ۱۶ آذر به روی مردم باز است و از میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو رهبر مخالفان دولت دعوت کرده که برای شرکت در مراسم روز دانشجو در این دانشگاه حاضر شوند.

بی بی سی: سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) در بیانیه جداگانه ای، ضمن محکوم کردن برخوردهای اخیر با دانشجویان فعال و ایجاد فضای "رعب و وحشت" در دانشگاه ها، نسبت به "اعمال خشونت" نسبت به دانشجویان در روز دانشجو هشدار داده و نوشته است که چنین کاری می تواند "عواقب غیر قابل محاسبه ای" داشته باشد.

رادیوفردا: هاشمی رفسنجانی در یک سخنرانی انتقادی در جمع فعالان دانشجویی در مشهد، با انتقاد از برخورد سپاه و بسیج با مردم در جریان وقایع پس از انتخابات خرداد ماه، گفته است که اگر مردم ما را بخواهند حکومت می‌کنیم و اگر نخواهند می‌رویم. وی با اشاره به اینکه حکومت پول و نیرو دارد و می‌تواند در خیابان آدم جمع کند ولی گروه مقابل یک عده استاد، دانشجو، کارگر، مدیر، صنعت‌گر هستند، تأکید کرده است که «درست نبود که بسیج و سپاه در مقابل مردم قرار داده شوند».

بی بی سی: ماموران نیروی انتظامی و لباس شخصی ۲۱ نفر از مادران عزادار را در مراسم هفتگی آنها در پارک لاله بازداشت کردند.

رادیوفردا: محمد خاتمی روز یکشنبه در جمع شماری از هنرمندان در خانه هنرمندان گفت، با انتقاد از شرایط سیاسی حاکم بر ایران اظهار داشت: «همیشه سیاست ضد اخلاق بوده است و نه تنها اخلاق توسط حکومت‌های دیکتاتور و مستبد پایمال شده بلکه در جوامعی که حکومت دموکراتیک هم داشته‌اند اخلاق قربانی سیاست شده است».

موج سبز: ستاد هماهنگی جنبش سبز دانشجویی ایران در بیانیه‌ای از سخنان فرمانده سپاه سیدالشهدا استان تهران که به مناسب روز 16 آذر اعلام نمود که "قصد داریم در این روز به دانشجویان در دانشگاه‌های سراسر کشور به‌خصوص استان تهران گل هدیه دهیم" استقبال نمود. در این بیانیه می آید : ما ضمن ادای احترام به برادران پاسداری که خود را حامی مردم ایران می‌دانند اعلام می‌داریم آغوش دانشجو و دانشگاه برای پذیرایی از شما گشاده است. پاسخ گل‌های شما شال‌های سبز و دست‌های گرم و پر مهر دانشجویان خواهد بود. ما اعتقاد و ایمان راسخ داریم اکثریت سپاه پاسداران فرزندان ملت و برادران ما هستند که از شرایط موجود در جامعه به شدت ناراضی و نگرانند. 16 آذر می‌تواند فرصتی مناسب برای پیوند دوباره میان مردم و سپاه باشد.

موج سبز : شب یکشنبه 15 آذر در حالی که فریاد الله‌اکبر در اکثر مناطق تهران شنیده می‌شد، بسیاری از مردم در حمایت از جنبش سبز خود شعارهایی نظیر مرگ بر دیکتاتور و دیگر شعارهای ضد استبدادی نیز سر می‌دهند.

دفتر آیت الله منتظری در نامه ای از محسن مخملباف جهت تقديم جايزه "آزادي آفرينش" به آیت الله منتظری تشکرکرد.

توصیه و هشدار
اخبار منتشر شده در شبکه بالاترین حاکی از آن است که فیلترینگ این سایت در بعضی شهرها از جمله اصفهان برداشته شده است. لطفا برای حفظ امنیت خود هنگام فرستادن خبر، فیلم و عکس به نکات زیر توجه کنید:
1. برای اطلاع رسانی و ارسال اخبار تجمعات حتما از پست الکترونیکی جی-میل استفاده کنید و در قسمت Settings->General->Broswer Connection گزینهAlways use HTTPS را علامت بزنید.
2. هنگام فوروارد کردن ایمیل، حتما نام و آدرس فرستنده قبلی را پاک کنید و آدرس گیرنده ها را در قسمت Bcc وارد کنید.
3. حتی در صورت رفع فیلترینگ، برای لاگین کردن در بالاترین و فیس بوک و ارسال عکس و فیلم در یوتوب از نرم افزارهای پروکسی که آدرس IP کامپیوتر شما را تغییر می دهند استفاده کنید.
4. اگر از کامپیوتر مشترک در دانشگاه، اداره یا کافی نت استفاده می کنید، ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کرده و پس از اتمام کار، از منوی Tools-> Clear Recent History تمام آدرسها، پسوردها و کوکیها را پاک کنید.



-روش جدید عبور از فیلتر: به سایت www.aol.com مراجعه کنید و برای دریافت شناسه ی عبور رایگان (و پست الکترونیکی) ثبت نام نمایید. سپس نرم افزار رایگان AOL 9.5 را دانلود و نصب کرده و با استفاده از شناسه ی خود وارد آن شوید. حال می توانید بدون نگرانی از سانسور و فیلترینگ از صفحات اینترنتی مورد نظر خود دیدن کنید.

- محسن سازگارا در ویدئوی یکشنبه خود به موارد زیر اشاره کرد :
- وی با اشاره به دستگیری مادران داغدار گفت که بچه ها در خارج از کشور در تلاش اند تا با انتشار خبر این حرکت پشتیبانی جهانی برای مادران فراهم کنند.
- وی گفت که دانشجویان باید اگر سپاهیان به آن ها گل دادند آن را بپذیرند و نشان دهند که دانشجویان سپاهیانی را که به ملت باز می گردند با آغوش باز می پذیرند.
- وی خبر داد که در جلسه شورای کنترل ترافیک تهران ، نقدی فرمانده بسیج با گلوله به پای یکی از اعضای این شورا زده زیرا وی اظهارداشته که این شورا در روز 16 آذر چون مردم با آمدن به خیابان ایجاد ترافیک می کنند نمی تواند ترافیک شهر را کنترل کند.

وی محور های حرکت 16 آذر را نام برد:
- حضور همزمان در مراسم برای کاهش تحرک کودتاچیان ( عصر دوشنبه)
- حضور همه مردم در اطراف دانشگاه پیاده و یا سواره و یا در سطح شهر
- حضوردانش آموزان در کنار دانشگاه
- دعوت از نیرو های مسلح برای پیوستن به مردم
- جلوگیری از هرگونه خشونت ورزی و ضرب و شتم
-تمرین برای آمادگی برای کنش های سیاسی دهه محرم ( پراکنده در سراسر کشور ولی هماهنگ)



پست الکترونیک: student.information.center@gmail.com


پست‌های جدیدتر پست‌های قدیمی‌تر صفحهٔ اصلی

Google Groups
اگر اطلاعات، ویدئو یا فایلهای صوتی از طریق این سایت قابل دسترسی نیست لطفا در گروه خبر نامه عضو شوید تا اخبار و فایلهای مربوطه مستقیم به شما ایمیل شود. لازم به ذکر است که آدرس پست الکترونیکی شما تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران قرار نخواهد گرفت و به منظور دیگر از آن استفاده نخواهد شد.

برای عضویت و دریافت روزانه اخبار ایمیل خود را وارد کنید:
Email:
Visit this group