۱۳۸۸ آذر ۲۵, چهارشنبه

چهارشنبه بیست و پنج آذرماه 1388

مرکز اطلاع رسانی دانشجویی‌ (ماد)ء

خبرنامه شماره ۱۴۴

چهارشنبه بیست و پنج آذر ماه ۱۳۸۸

 ‌ء

برنامه های آینده


- برای شرکت در راهپیمایی دولتی جمعه بایدمنتظر فراخوان احتمالی از طرف آقایان موسوی، کروبی و یا خاتمی بود.

-برنامه ریزی برای برگزاری کنش های سیاسی مختلف در دهه اول محرم 

- آمادگی برای راهپیمایی بزرگ در روز های عاشورا و تاسوعا


خلاصه ی خبرها

سایت مجمع روحانیون مبارز : مجمع روحانیون مبارز به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و شرایط جاری کشور بیانیه ای منتشر کرد. در این بیانیه می آید : محرم و عاشورا با این پیام آمده است که اگر شمشیر را با شمشمیر نتوانستید بشکنید شمشیر به دستان ستمگر را با شمشیرشان در خون خودتان غرق و نابود کنید و این یعنی عصر پیروزی خون بر شمشمیر. ( متن کامل بیانیه به پیوست خبرنامه منتشر می گردد)

 

پارلمان‌نیوز: مجید انصاری، سخنگوی مجمع روحانیون مبارز خبر داد که درخواست این تشکل برای دریافت مجوز تجمع و راهپیمایی به فرمانداری و وزارت کشور ارسال شده است.

 

راديو فردا : محمد تقى كروبى، فرزند مهدى كروبى گفت كه آقايان موسوى و كروبى درخواست مشتركى را صبح روز چهارشنبه به استاندارى تهران تسليم كرده و خواستار راهپيمايى براى اعتراض به «هتك حرمت» آيت الله خمينى شده اند. تاريخ و مكان راهپيمايى پس از اينكه با اصل آن موافقت شد اعلام مى شود.

پارلمان‌نیوز: استاندار تهران در خصوص درخواست برخی گروهها و احزاب سیاسی برای برپایی تظاهرات گفت: شورای تبلیغات اسلامی برای راهپیمایی روز جمعه از همه اقشار و گروههای سیاسی برای شرکت دعوت کرده است پس نیازی به راهپیماییهای جداگانه نیست. گروههای مختلفی که دم از امام می زنند بهتر است در راهپیمایی روز جمعه شرکت کنند و در کنار مردم قرار گیرند و اظهار وفاداریشان به امام را از این طریق نشان دهند.

 

جنبش راه سبز (جرس): صفحه حامیان میرحسین موسوی در فیس بوک و گروه انقلاب سبز با انتشار بیانیه مشترکی از مردم خواستند روز جمعه، مقابل سر در اصلی دانشگاه تهران تجمع کنند. در مقابل مجید انصاری از اعضای مجمع روحانیون مبارز اعلام امیدواری کرد تا مجوز راهپیمایی مستقل برای این حزب صادر شود. محسن سازگازا نیز پیشنهاد کرده تا به جای شرکت در این مراسم منتظر اعلام نظر از سوی رهبران جنبش باشیم.

 

راديو فردا : صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه می گوید دستگاه قضایی بر علیه کسانی که او آنها را " سران فتنه" خواند، "به اندازه کافی" مدرک دارد. وی افزود: مماشات و ملاطفت دلیل بر نفهمیدن مسئولان نیست.

 

رادیو فردا: دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی، در بيانيه ای با انتقاد از تحريف سخنرانی وی در مشهد توسط برخی رسانه ها، به اظهارات وزير اطلاعات ايران واکنش نشان داده و گفته است: وزير اطلاعات با استناد به جمله ای که در سخنرانی آقای رفسنجانی نبود، عملا «خواسته يا ناخواسته» مروج اخبار دروغ شده است.

 

بی بی سی: در پی حمله شدید محمد یزدی به مهدی کروبی، این روحانی اصلاح طلب در نامه ای گفت که آقای یزدی بهتر است از مسئولیت های مهم حکومتی اش کناره گیری کند. محمد یزدی روز دوشنبه در جمعی از مبلغان مذهبی در شهر قم شدیدا به مخالفان تاخته و گفته بود که "نظام با هیچ کس شوخی ندارد" و اجازه نمی دهد کسی در برابرش بایستد. آقای کروبی خطاب به یزدی نوشته است که از روی "ناآگاهی" حرف می زند و اینکه منابع خبری اش به او اطلاعات غلط می دهند که باعث شده این "توهم" برایش ایجاد شود "که فضای سیاسی کنونی جامعه و وقایع صورت گرفته در آن به مثابه جوک و شوخی است."

 

تابناک : هاشمي رفسنجاني در جواب اظهارات اهانت آميز يزدي گفت: سالها است كه جواب من به آقاي يزدي درخواست شفا براي ايشان است و ارسال سلام.  متاسفانه ايشان براثر مشكلات جسمي گاهي دچار عصبانيت مي‌شود و عجولانه اعلام نظر مي‌كند. افرادي هم هستند كه شهرت خويش را از راه اهانت به ديگران مي‌خواهند كه جواب اينگونه افراد هم سكوت است و دعا براي هدايتشان.


پارلمان‌نیوز: محمد خاتمی، رئیس بنیاد باران با انتقاد از وجود برخی تنگ نظری‌ها در کشور گفت: برای باران علی رغم اینکه در چارچوب قانون کار می‌کند، تنگناها و مشکلاتی وجود دارد و از جمله اینكه 4 سال است که اجازه تاسیس پژوهشکده به آن داده نمی‌شود. خاتمی با اشاره به سابقه بنیادهایی چون باران در جهان گفت:«این نهاد یا توسط افراد ثروتمند تاسیس شده اند و یا اینکه چهره‌های معتبر علمی، سیاسی و... بطور بی‌پرده از صاحبان شرکتها و صاحبان تمكن دعوت می‌کنند تا کمک کنند.


بی بی سی: رسایی از نمایندگان حامی احمدی نژاد گفت که طرح تحقیق و تفحص از موسسه تنظیم و نشر آثار آیت الله خمینی به زودی مطرح خواهد شد. وی گفته است که این موسسه سالانه ۱۰ میلیارد تومان بودجه در اختیار دارد اما "در مواقع حساس و بزنگاه ها نتوانسته از اندیشه های امام به درستی دفاع کند".  این موسسه زیر نظر حسن خمینی، نوه آیت الله خمینی اداره می شود. به این ترتیب به نظر می رسد که حمله هواداران دولت به این موسسه و اعضای خانواده بنیانگذار جمهوری اسلامی، به تدریج از مرحله حرف به مرحله عمل وارد می شود.

 

 رادیو زمانه: آيت الله حسينعلی منتظری، از مراجع شيعه در قم، گفت: مطالبات مردم در آغاز وقايع پس از انتخابات رياست جمهوری ابطال نتيجه انتخابات بود، اما به دنبال برخورد «خشن و سرکوبگرانه» مردم سطح مطالبات خود را بالاتر برده و نهاد های «سرکوبگر و امران و مباشران» آنها را هدف قرار داده اند.


بی بی سی: سعید مرتضوی، معاون دادستان کل کشور از سوی محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران با حفظ سمت، به ریاست ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز منصوب شد.

 

رادیو فردا: دادسرای عمومی و انقلاب تهران، علیه مدیران مسئول دو سایت خبری   جهان‌نیوز و الف   به اتهام توهین به رئیس جمهور اعلام جرم کرد. هر دو سایت در اردوگاه اصولگرایان قرار دارند و در ماه‌های گذشته رویه انتقادی را علیه حامیان جنبش سبز دنبال کرده‌اند.

 

شبکه جنبش راه سبز (جرس): روزنامه جمهوری اسلامی در ستون اخبار ویژه خود خبر از گم شدن 17 میلیارد دلار در بودجه سال 78 داد. در خبر این روزنامه امده است: از ديوان محاسبات كشور خبر مي رسد گزارشهاي اوليه از تفريغ بودجه سال 87 نشانگر حدود 17 ميليارد دلار اختلاف بين مبلغ حاصل از فروش ميعانات گاز گاز طبيعي مايعات گازي فرآورده هاي نفتي و ميزان واريز شده به خزانه است . به عبارت ديگر بنابر اين گزارش حدود 17 ميليارد دلار از ارز حاصل از صادرات موارد فوق به حساب خزانه واريز نشده است . اين اختلاف در سالهاي 85 و 86 نيز به ترتيب يك ميليارد دلار و 10 ميليارد دلار گزارش شده بود .


دویچه وله : به گفته‌ی استاندار تهران، در روزهای تاسوعا و عاشورا پلیس حضور پر رنگ‌تری در سطح شهر خواهد داشت. او این اقدام را لازمه حفظ امنیت و آرامش مردم دانسته است. قرار است "همیاران پلیس" برای حفظ امنیت وارد عمل شوند.


شیرین عبادی برای همراهی با موج مردانی که در دفاع از مجید توکلی لباس زنانه به تن کردند نامه ای منتشر کرد. در این نامه می آید: شما با حرکت نمادین خود نه تنها از دوست دربندتان، بلکه از "زن" بودن دفاع کردید. شما با این حرکت نمادین نشان دادید که مخالف قوانین تبعیض آمیز هستید.

 

اخبار دانشگاه

رادیو زمانه : برخی دانشگاه‌های ایران با گذشت هشت روز از زمان برگزاری روز دانشجو ، روز سه‌شنبه نیز شاهد برگزاری تجمعاتی در اعتراض به پاره شدن تصویر بنیانگذار جمهوری اسلامی بودند. در دانشگاه رازی کرمانشاه، بسیجیانی که گزارش شده از پایگاه‌های شهری بسیج به این دانشگاه آورده شده بودند، با دانشجویان درگیر شدند. دانشگاه قم از دیگر دانشگاه‌هایی بود که شاهد برپایی تجمع اعتراض بود. تجمع این دانشگاه که از سوی موافقان دولت برگزار شده بود، با اعتراض گسترده هواداران «جنبش سبز» ناتمام ماند.

 

نوروز: طرح جمع آوری امضا برای استعفای فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران، از امروز در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران آغاز شد.  این طرح که در قالب نصب طوماری در اغلب دانشکده های دانشگاه تهران صورت خواهد گرفت، در هر دانشکده دو روز نصب خواهد بود و دانشجویان به امضا بر روی آن مبادرت خواهند کرد. موارد مطرح در این طومار استعفای فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران، رسیدگی به اتهامات و بی کفایتی های وی در ماجرای روزهای 16 و 17 آذر امسال دانشگاه تهران و آزادی هرچه سریعتر دانشجویانی است که غیرقانونی در بازداشت به سر می برند. این طرح از صبح سه شنبه 24آذر آغاز شده و پیش بینی می شود تا 10 روز ادامه یابد.

 

نوروز: دانشجويان بازداشت شده در 16 آذر و روزهاي بعد از آن كه هنوز در بازداشت به سر می برند، براي اعتراف دروغين مبنی بر پاره کردن عکس امام راحل تحت فشار هستندمنابع مختلف خبر داده‌اند كه تعدادی از دانشجويان بازداشت شده در سلول انفرادي در بند 240 زندان اوین توسط بازجويان سپاه تحت فشار قرار دارند تا به پاره كردن عكس امام خميني اعتراف كنند.

 

اخبار زندانيان، مفقودین و شھدا

کلمه:مصطفی تاجزاده علت عدم دفاع خود را در دادگاه، اعتراض به عدم تشکیل دادگاه احمد جنتی برای رسیدگی به شکایتش علیه وی، اعلام کرد. وی گفت: اگر همان ده سال پیش  تخلف از قانون توسط آقای جنتی که رئیس شورای نظارت بر انتخابات بود شکایتم مورد رسیدگی قرار می گرفت و همان طور که برای من دادگاه تشکیل دادند، ایشان هم محاکمه می شد، امروز شاهد این مشکلات جدی برای کشور نبودیم.  

 

شبکه جنبش راه سبز(جرس): در حالی که دادگاه "شبنم مدد زاده" دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم و نایب دبیر شورای تهران دفتر تحکیم وحدت، برای پنجمین بار و بدون هیچ توضیحی تا ششم بهمن ماه آینده به تعویق افتاده است منابع آگاه به جرس گفته اند که دادگاه قصد تایید اتهام "محاربه" را دارد؛ اتهامی که شبنم را در معرض خطر مجازات اعدام قرار می دهد.

 

توصیه و هشدار

محسن سازگارا در گفتار سه شنبه خود به موارد زیر اشاره کرد:

- وی با اشاره به بولتن محرمانه معاونت فرهنگی ستاد نیرو های مسلح گفت که در گزارش آنها درز اخبار درون سیستم به بیرون و همراهی برخی مدیران امنیتی با جنبش سبز عنوان شده که خبر خوبی است که نشان می دهد در همه سطوح یاری برای جنبش وجود دارد.

-وی  گفت بعد از 13 آبان و واژگون کردن تصاویر خامنه ای ، وی تصمیم گرفت تا با سو استفاده از پاره کردن عکس خمینی در جنبش تفرقه ایجاد کند ولی باید به خاطر داشت که فراتر از عقاید شخصی هر کس نسبت به آقای خمینی باید به یاد داشت که الان اصلا مسئله ما، او نیست و باید  گذشته را به کنار گذاشت وهمه متحد در مقابل کودتاچیان و خامنه ای بیاستیم

-وی محور های فعالیت های محرم را این گونه عنوان کرد:

 

- الله اکبر گفتن شبانه از شب اول محرم تا عاشورا

- شعار های مناسب ایام :" خامنه ای یزیده – یزید کارش تمومه" و " یا حسین – میر حسین "

- استفاده از پرچم های سبز در همه مراسم

-سفر آقایان موسوی و کروبی به شهرهای مختلف در دهه محرم

-راهپیمایی بزرگ در روز های عاشورا و تاسوعا با تجمع دسته های مختلف در یک نقطه شهر ها

-دعوت از سپاه و ارتش برای پیوستن به مردم و جنبش سبز

 

محسن سازگارا در ویدئو چهارشنبه خود به موارد زیر اشاره کرد:

- وی به تجمع‌های مختلف دانشجویان در دانشگاه های مختلف کشور اشاره کرد و اینکه اعتراضات به کودتاچیان و حضور نیروهای نظامی در دانشگاه همچنان ادامه دارد.

- وی در مورد راهپیمایی جمعه گفت که با توجه به درخواست جداگانه آقایان موسوی و کروبی برای برگزاری راهپیمایی جداگانه  تا زمانی که این آقایان دعوت برای حضور نکنند لزومی برای شرکت در این تجمعات نیست و به جای آن بهتر است از رفتار‌های کودتاچیان برای جمع کردن مردم با پول و اتوبوس و غیره گزارش تهیه کنیم.

- وی خبر داد که در یک جلسه شورای امنیت کشور، احمدی‌نژاد عنوان کرده که جنبش سبز خاموش شده و دولت مقتدر است اما در همان جلسه تعدادی به او اعتراض کرده اند که اینگونه نیست و فاصله میان حکومت و مردم زیاد شده و استقبال ضعیف از سفرهای استانی تایید این قضیه است.

 
 
پست الکترونیک: student.information.center@gmail.com


    

پست‌های جدیدتر پست‌های قدیمی‌تر صفحهٔ اصلی

Google Groups
اگر اطلاعات، ویدئو یا فایلهای صوتی از طریق این سایت قابل دسترسی نیست لطفا در گروه خبر نامه عضو شوید تا اخبار و فایلهای مربوطه مستقیم به شما ایمیل شود. لازم به ذکر است که آدرس پست الکترونیکی شما تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران قرار نخواهد گرفت و به منظور دیگر از آن استفاده نخواهد شد.

برای عضویت و دریافت روزانه اخبار ایمیل خود را وارد کنید:
Email:
Visit this group