۱۳۸۸ بهمن ۲۱, چهارشنبه

خبرنامه ی چهارشنبه 21 بهمن ماه ۱۳۸۸


مرکز اطلاع رسانی دانشجویی‌ (ماد)ء

خبرنامه شماره 170   چهارشنبه 21 بهمن ماه ۱۳۸۸

 ‌


برنامه های آینده
- حضور د
ر تجمع سبز روز بیست و دوم بهمن
- سر دادن "الله اکبر" شبانه
- جرس: تجمع ایرانیان در مقابل سازمان ملل در نیویورک برای اعتراض نسبت به برخورد دولت با معترضین و در حمایت از جنبش سبز مردم ایران، پارک رالف بانچ شهر نیویورک، روز پنجشنبه ۱۱ فوریه، ساعت ۱۰:۳۰ صبح. برای آگاهی از برنامه‌ها در سایر شهرها به وبسایت اتحاد برای ایران http://united4iran.com/2010/01/call-to-action-events-worldwide-for-22-bahman/ مراجعه کنید.

خلاصه ی خبرها 
 

سحام نیوز: مهدی کروبی، ضمن دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی های 22 بهمن، اعلام کرده است که خود او نیز "همچون سالیان گذشته در این مراسم حضور خواهد یافت." آقای کروبی صبح روز پنجشنبه، 22 بهمن، راس ساعت 10 از میدان (فلکه) دوم صادقیه به سمت میدان آزادی راهپیمایی خواهد کرد.


شبکه جنبش راه سبز(جرس): براساس آخرین خبرهای دریافتی از منابع موثق، حامیان حکومت برای در دست داشتن فضای میدان آزادی بسیج همه ادارات را فراخوانده اند تا شب ۲۱ بهمن در دانشگاه شریف و اماکن دولتی نزدیک به میدان آزادی مستقر شوند. براساس این گزارش، ستاد کودتا در نظر دارد تا از اولین ساعات بامداد با استقرار نیروهای بسیج در اطراف جایگاه سخنرانی در میدان آزادی،مانع حضور مردم شوند. خبرهایی دیگری نیز حاکی است که از روزهای قبل تعداد زیادی ازبسیجیان از شهرهای مختلف به تهران اعزام شده اند.


بی بی سی: برنامه خبری نیوزنایت که از شبکه ۲ تلویزیون داخلی بی بی سی در بریتانیا پخش می شود، سئوال هایی را به صورت مکتوب با مهدی کروبی مطرح کرده و آقای کروبی به این سئوال ها پاسخ داده است. متن این پرسش و پاسخ که در روز ۲۰ بهمن در برنامه نیوزنایت پخش شد  به پیوست خبرنامه منتشر می‌‌گردد.


رادیو زمانه: مازیار بهاری، خبرنگار نیوزویک در نامه‌ای به علی خامنه‌ای نوشته که بازجو‌ها و قضات در جمهوری اسلامی، برای «رضایت و خرسندی» وی، بازداشت‌شدگان را شکنجه و زندانی می‌کنند. این روزنامه‌نگار افزوده است: «جناب آقای خامنه‌ای، بار دیگری که می‌بینید خبرنگاری دارد در جلوی دوربین تلویزیون به جنایات خود اعتراف و از شما طلب عفو و بخشش می‌کند، این حرف مرا به یاد داشته باشید: او را شکنجه کرده‌اند.» متن انگلیسی‌  این نامه به پیوست خبرنامه منتشر می‌‌گردد.

ادوار نیوز: سازمان دانش آموختگان ایران (ادوارتحکیم وحدت) با صدور بیانیه ای به مناسبت 22 بهمن نسبت به انحراف جمهوری اسلامی و موج جدید بازداشتها اعتراض کرد و از مردم دعوت کرد تا در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند.

شبکه جنبش راه سبز (جرس):هاشمی رفسنجانی در دیدار با رهبر جمهوری اسلامی از وی به خاطر تلاش ماموران برای بازداشت همسر علیرضا بهشتی مشاور ارشد میرحسین موسوی به شدت انتقاد کرد و اینگونه رفتارها را "خجالت آور" توصیف کرد. به دنبال مراجعه ماموران برای دستگیری همسر علیرضا بهشتی و عدم توفیق آنها در دستگیری ، وی از مخفی گاه خود در تماس با هاشمی رفسنجانی تظلم خواهی کرد.


شبکه جنبش راه سبز (جرس):   آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید و رئیس اسبق قوه قضائیه پس از 17 سال به دیدار رهبر جمهوری اسلامی رفت. وی که به  خاطر کبر سن و کسالت با ویلچر تردد می کرد، گفت برای حل بحران پس از انتخابات به دیدار شما آمده ام. اما رهبری اینکه "شرائط بحرانی است" را نپذیرفت.


بی بی سی: فرانکو فراتینی، وزیر خارجه ایتالیا در سنای این کشور گفت شبه نظامیان وابسته به دولت ایران تلاش کرده اند به سفارت این کشور در تهران حمله کنند. آقای فراتینی گفت که بسیجی هایی که لباس شخصی داشتند، به طرف سفارت سنگ پرتاب کرده و شعار "مرگ بر ایتالیا" و "مرگ بر برلوسکونی" سر داده اند.


رادیو فردا: دادسراى عمومى و انقلاب تهران از قطعى شدن احكام ۳۵ نفر از عوامل به گفته آن «اغتشاشات» خبر داد و گفت كه براى ۹ معترض ديگر روز عاشورا حكم اعدام و حبس تعزيرى صادر شده است. دادسراى انقلاب تهران با اشاره به احكام قطعى ۳۵ نفر از بازداشت شدگان گفته است كه «محكومان ياد شده حسب احكام صادره توسط دادگاه هاى انقلاب اسلامى تهران به حبس تعزيرى و جزاى نقدى محكوم شده اند و احكام صادره در مورد اكثر آنها نيز در حال اجراست.»


بی بی سی: دولت ایران ۲۱ بهمن ماه تعدادی از بهاییان ساکن تهران را بازداشت کرد. به گفته دیان علایی، نماینده جامعه بهایی در سازمان ملل، ماموران امنیتی از ساعات اولیه صبح به خانه این افراد مراجعه کرده و به اتهام "اغتشاشگری" آنها را بازداشت کرده اند.


بی بی سی: یکصد و شانزده نفر از استادان دانشگاه تربیت مدرس تهران در نامه ای به آیت الله خامنه ای خواستار آزادی زندانیان سیاسی و توقف برخورد با دانشجویان شدند. امضاء کنندگان این نامه که تنها یکروز مانده به مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در ایران منتشر شده، از نحوه مواجهه با دانشجویان ابراز نگرانی کرده و خواستار آن شدند تا رهبر ایران با "برخوردهای غیرمتعارف و غیرمعمول با دانشگاهیان" مقابله کند. معصومه ابتکار، هاشم آغاجری، جعفر توفیقی، علی قنبری و حاتم قادری ازجمله امضاء کنندگان این نامه هستند.


رادیو فردا: ده‌ها اندیشمند و چهره دانشگاهی جهان با انتشار بیانیه مشترکی ضمن پشتیبانی از مردم ایران «سیاست اعمال اختناق و سرکوب» را که به گفته آنها «مردم ایران را از حق تعیین سرنوشت سیاسی خود محروم می‌کند» محکوم کرده‌اند. در بیانیه این چهره‌های اندیشمند و دانشگاهی که به امضای کسانی چون اسلاووی ژیژک و آلنکا زوپانچیچ فیلسوفان اسلوونیایی، ادگار مورن و ژاک رانسیر فیلسوفان فرانسوی، آنتونیو نگری، جیاکومو مارامو و جورجو آگامبن فیلسوفان ایتالیایی، نیک سرپ و دبرا می‌یر از دبیران فصلنامه سیاسی- فرهنگی دیسنت، عبدالسلام شدادی تاریخ‌نگار مراکشی، دیکش چاکرابرتی استاد دانشگاه شیکاگو، جودیث باتلر استاد دانشگاه کالیفرنیا، و کارلوس هررا استاد دانشگاه سرژی پونتوای پاریس رسیده است، همچنین از «سازمان‌های بین‌المللی طرفدار اصول دموکراتیک» خواسته شده است که از دولت ایران بخواهند «حقوق دموکراتیک مردم ایران را تضمین و تأمین کند».


رادیو فردا: مادران ۱۸ تن از فعالان سياسی و مدنی که پس از انتخابات رياست جمهوری ۲۲ خرداد بازداشت شده اند، در نامه ای خطاب به ملت ايران، به بازداشت فرزندان خود و اتهامات وارد شده به آنان اعتراض کردند. اين مادران در اين نامه با اشاره به هفته ها بی خبری از وضعيت فرزندان زندانی خود نوشته اند:« فرزندان ما را که جملگی به فرياد زدن بر سر مخالف خود نيز رضا نمی دهند، به ارتباط با گروهک های تروريستی خارج نشين، عضويت در شبکه های اجتماعی، و به دليل فعاليت در قالب احزاب و گروه های قانونی به اقدام عليه امنيت کشور متهم می کنند.» از جمله امضاکنندگان اين نامه، مادران سعيد و مسعود نورمحمدی، مهرداد رحيمی، مهرداد اصلانی، حسين نورانی ن‍‍ژاد، پريسا کاکايی، عماد الدين باقی، سعيد ليلاز، شيوا نظر آهاری، مسعود باستانی، کوهيار گودرزی و بهمن احمدی امويی هستند.


جنبش راه سبز (جرس) :وب سایت جها نیوز از پایگاههای نزدیک به دولت شب ۲۱ بهمن از انفجار بمبی  در مجتمع تجاري "تيراژه" واقع در بزرگراه اشرفي اصفهاني خبر داد. گفتنی است این بمب که صوتی بوده خوشبختانه تلفاتی بر جای نگذاشته است.


اخبار زندانیان، مفقودین و شهدا 
 

بی بی سی: در پی وخامت وضعیت جسمانی محمد ملکی، اولین رئیس دانشگاه تهران بعد از انقلاب و ابراهیم یزدی، وزیر امور خارجه دولت موقت، این دو فعال زندانی به بیمارستان منتقل شدند. نزدیکان هر دو فعال سیاسی در گفت و گو با بی بی سی گزارش های مربوط به وخامت حال آنها را تایید کردند. محمد ملکی و ابراهیم یزدی در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران بازداشت شدند.


ايلنا: عليرضا بهشتی و محمد رضا تاجيک، دو تن از مشاوران مير حسين موسوی، سه شنبه شب با توديع وثيقه از زندان آزاد شدند.


جنبش راه سبز (جرس ) : حكم بدوي محكوميت بهزاد نبوي از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات به 5 سال حبس در دادگاه تجديد نظر قطعي شد.


شبکه جنبش راه سبز (جرس): شبنم و فرزاد مددزاده به ۵ سال حبس و تبعید به زندان رجایی‌شهر محکوم شدند. شبنم مددزاده؛ دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم روز دوم اسفندماه سال ۸۷ توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد.

 

شبکه جنبش راه سبز (جرس): علی ملیحی عضو شورای سیاستگذاری سازمان دانش آموختگان ایران صبح امروز بازداشت شد. وی سابقه همکاری با نشریاتی از جمله اعتماد ملی، شهروند امروز، اعتماد و ایران داخت را نیز در کارنامه خود دارد.


شبکه جنبش راه سبز (جرس): روح الله صحرایی و علیرضا ابوفاضلی از فعالان دانشجویی دانشگاه امیرکبیر تهران پس از احضار توسط حراست دانشگاه و دفتر پیگیری وزارت اطلاعات بازداشت شده اند.


رادیو فردا: خبرگزاری های دولتی ایران، به نقل از وکیل تسخیری کیان تاجبخش می گویند دادگاه تجدید نظر، موکلش را به پنج سال زندان محکوم کرده است.دادگاه انقلاب، کیان تاجبخش را به 12 سال زندان محکوم کرده بود. 


توصیه و هشدار 

هشدارهای كليدي برای راهپيمائي 22 بهمن


الف – قبل از روز راهپيمايي

1-حضور حداكثري در راهپيمايي – از هر طريقي كه مي‌توانيد طرفداران جنبش سبز را براي حضور در راهپيمايي تشويق كنيد – به آنها اطمينان دهيد كه خطري آنان را تهديد نمي‌كند زيرا احتمال خشونت دولتمردان در روز ملي در حضور سيصد خبرنگار خارجي وجود ندارد.

2- براي تشويق مردم به حضور در راهپيمايي 22 بهمن در هر جايي كه مي‌توانيد شعارنويسي كنيد.

3- به دوستان و بستگان شهرستاني خود بگوئيد اگر شرايط آن شهرامكان راهپيمائي سبزها رانمي‌دهد ميهمان شما شوند و به تهران بيايند.

4- مي‌توانید كودكان كوچك را با كالسكه و نماد سبز به راهپيمايي بياوريد.    

5-از حالا در تدارک نماد سبز باشید. نه تنها براي خود بلكه براي هديه دادن به كساني كه نياز دارند . (این نمادها می تواند چتر، نقاب، بازوبند، بادكنك، نوشتار و ... باشد.)

6-تنها به راهپيمايي نيائيد. از حالا دوستان و بستگان را خبر كنيد كه حتي الامكان در مجموعه‌هاي بيش از سه نفر در اين راهپيمايي حاضر شويد.

7-پيش‌بيني لباس و پوشش مناسب را از حالا بنمائيد. حتي الامكان از پوششی استفاده نمائيد كه انگشت نما نباشيد و ضمناً امكان استتار نمادهاي سبز را در درون آن داشته باشيد.

8-بهتر است پوشش ظاهري "غير متمايز" و حتي الامكان محافظه كارانه داشته باشيد.

9-از بردن موبايل دائمي خود (اگر اطلاعات مهمي در آن وجود دارد) خود داري كنيد. به جای آن از تلفن همراه اعتباري يا كارتي استفاده نمائيد.

 10-چون به شما كيك و سانديس!! نمي‌دهند، پيش‌بيني خوراكي مختصر را بنمائيد.

11-در صورت امکان پلاکاردها و نمادهای سبز را قبل از روز 22بهمن به اماکن مشرف به خیابان آزادی و انقلاب منتقل نمائید.

12-     شب 22 بهمن ، درفاصله ساعت ده تا ده و پانزده دقيقه ، در پشت بام ها ويا پارك ها ويا هر محل ديگري كه بتوان اطلاع رساني كرد نداي الله اكبر سر دهيد و حضور سبز مردم را در راهپيمائي 22 بهمن خواستار شويد .

13-    ساعت خود را به دقت تنظيم نمائيد تا بتوانيد در حركت موج سبز (بعداً توضيح داده مي‌شود) مشاركت فعال داشته باشيد.


ب- روز راهپيمائي

1- به دليل فقدان رسانه، از حالا به دوستان خبر دهيد، هر ساعتي كه تظاهرات دولتي اعلان مي‌شود سبزها يك ساعت قبل از آن خود را به محور خيابان آزادي و ميدان آزادي برسانند.

2- تا زماني كه به محور اصلي راهپيمائي يعني خيابان انقلاب و آزادي نرسيده‌ايد از بيرون آوردن نماد سبز خودداري كنيد ، چرا كه ممكن است مانع از رسيدن شما به مسير اصلي راهپيمائي شوند.

3- حتي در مقابل خشونت، خشونت نورزيد.

4- در ذهن راهپيمايانی كه سبز نيستند بذر عشق و محبت بكاريد و بدانيد كه روزي اين بذر سبز خواهد شد. به عقايد آنان احترام بگذاريد و شعارهاي هنجارشكن ندهيد.

5- از شعارهاي متين و محترمانه‌اي استفاده كنيد كه مورد پذيرش همه سبزها و رهبران جنبش سبز باشد و به مخالفان بهانه ندهيد.

6- در مقابل شعارهاي توهين آميز به رهبران سبز صبور باشيد و کریمانه بگذريد.

7- با شعارهاي متعادل غير سبزها را سبز كنيد.

8- هرگز متعرض غیر سبزها ولو اینکه شعار علیه رهبران جنبش سبز بدهند نشوید ، اما اگر اتومبیل آنها با بلند گو به میان جمعیت سبزها آمد و با بلندگو در صدد اخلال بر آمد ، اتومبیل را پنچر و بلندگو را قطع کنید تا توان ادامه اخلال نداشته باشد.

9- مواظب باشيد صدا و سيما نتواند سناريوسازي كند (مانند کارناوال عاشورا، پاره كردن تصوير امام خميني، توهين به امام حسين و ....)

10- تا مي‌توانيد عكس و فيلم بگيريد.

11-اهميت نماد سبز و نوشتارهای مكتوب ،از شعارها بيشتر است. حتي مي‌توانيد سكوت كنيد اما نماد سبز را فراموش نكنيد.

12 - كساني كه با مترو مي‌آيند در ايستگاه‌هاي نواب، آزادي، دانشگاه شريف پياده شده و به راهپيمائي بپيوندند.

13- با غير سبزها و حتي بسيجي‌ها با محبت برخورد نمائيد.

14- مراقب دام و فريب شيادان باشيد – ممكن است با نماد سبز شعارهاي هنجار شكن بدهند، عكس پاره كنند، اتوموبيلي را آتش بزنند و ...  هرگز با آنان هم صدا نشويد.

15 -    احتمال كشف حجاب، آتش زدن پرچم و .... وجود دارد. مراقب باشيد فریب نخورید و بهانه به دست بازیگران ندهيد.

16- از نشان دادن نماد سبز قبل از پيوستن به مسير اصلي راهپيمائي خودداري كنيد.

17- علاوه بر آنكه در طول راهپیمائی از نماد سبز استفاده می کنید ، اما جهت فيلمبرداري و عكس‌برداري خبرنگاران و هلي‌كوپترها لازم است هر 15 دقيقه يكبار ( به عنوان مثال يازده ، يازده و پانزده دقيقه، يازده و نيم و ...) نمادهاي سبز با دست‌هاي افراشته به مدت يك دقيقه به همراه شعارهای الله اکبر  به نمايش درآيند.

18- سلاح جنبش سبز اخلاق است. هرگز به كساني كه عكس احمدي نژاد يا رهبر را دارند توهين نكنيد. به بسيجيان توهين نكنيد. يادتان نرود كه مردم در سال 57 با شعار : ارتش برادر ماست، خميني رهبر ماست و قرار دادن گل د ر لوله تانك ديكتاتور را به زانو درآوردند.

19-  با آغاز صحبت احمدي نژاد  د رميدان آزادي پشت به سخنران ايستاده و بادكنك و نمادهاي سبز را بلند نمائيد.

20- حتي الامكان پارچه سبز (پهن و بلند) هنگام سخنراني احمدي نژاد در ميدان آزادي گشوده شود.

21-  قطعنامه جنبش سبز: اجراي بيانيه 17 ميرحسين موسوي (پاسخگويي حاكميت، آزادي مطبوعات، آزادي زندانيان سياسي، آزادي تجمعات و احزاب، برگزاري انتخابات آزاد و سالم)

22-  جهت راهپيمائي و حركت سبزها از سوي كليه خيابان‌ها به سوي ميدان آزادي است. اما به محض شروع سخنراني احمدي نژاد جهت حركت وارونه مي‌شود.

23- پس از اتمام سخنراني احمدي نژاد، کلیه نمادهای سبز را مخفی ویا معدوم نمائید و همراه باسایر مردم به سوی خانه هایتان بروید. تداوم راهپیمایی با نماد سبز مخصوصا در مسیرهای فرعی بهیچ وجه به مصلحت نمی باشد.

 


** آنچه از پی می‌آید تجربه مشترک دو تن از بازداشت‌شدگان پس از کودتا و اتفاقاتی است که برایشان در دوران بازجویی رخ داده است. برای آگاهی مخاطبان این متن بی کم و کاست بازنشر می‌ شود. دانستن این نکات طی کردن دوران بازجویی را تا حدودی قابل پیش‌بینی‌تر و راحت‌تر می‌کند.


نکته ۱: تنها کسانی دستگیر شده بودند که از هسته جمعیت دور شده بودند و حتی موردی . پیدا نشده که فرد از لای جمعیت دستگیر شده باشد. سعی کنید از جمع جدا نشوید و بلافاصله بعد از متفرق شدن جمعیت خودتان رایک جایی گم و گور کنید.


نکته۲: از آن جایی که نیروهای زیادی در روز های مهم مشغول دستگیریند پس از آن که فرد دستگیر شده به بازداشتگاه منتقل می شود گزارشی از چگونگی و محل دستگیری وی اعلام نمی شود در نتیجه فرد بازداشت شده در جلسه های بازجویی باید محل دستگیری خود راجایی به دور از محل اصلی در گیری‌ها اعلام کند برای نمونه اگر در شلوغی های میدان انقلاب دستگیر شده باید بگوید که مثلا در میدان گل‌ها که اصلا شلوغ نمی‌شود دستگیر شده است.


نکته ۳: به هیچ عنوان نباید فرد اعتراف به حضور در تجمعات کند حتی نباید بگوید که برای کنجکاوی آمده این که فرد حتی ۱ بار بگوید من در شلوغی‌ها بودم سر فصل جدیدی باز می‌شود که باید اعتراف اجباری به پرتاب سنگ و یا حمله به نیروهای امنیتی کند از این رو به شدت تاکید کردند که نباید حضور در تجمع را پذیرفت.


نکته ۴: فرد را برای بررسی بیشتر به اتاقی می برند که پر از عکس های تجمعات است و سعی می‌کنند عکس فرد را در لا به لای جمعیت پیدا کنند برای این کار فرد باید 2۲ کار انجام دهد: نخست لباس هایش را با هم‌بندانش عوض کند که از روی لباس قابل شناسایی نباشد و دوم حتی اگر عکسش پیدا شد فرد باز هم انکار کند که البته اصولا کتک خواهد خورد اما تا فرد نپذیرد که عکسش پیدا شده آن را در پرونده قرار نمی‌دهند و یا حتی در بازجویی‌ها که فرد چشم‌هایش بسته است صدای فیلم‌ها را پخش می کنند و به دروغ می‌گویند که فرد در فیلم ها وجود دارد که باز باید فرد انکار کند.


نکته ۵: تمامی عزیزان باید توجه داشته باشند که باید داستان کامل از پیش فکر شده ای داشته باشند که در باز جویی های 15 ساعته آن را تعریف کنند و سوتی ندهند یعنی باید داستان با اعضای خانواده ار قبل هماهنگ شده باشد به ۲ دلیل نخست این که برای نمونه فرد می‌گوید که من می‌خواستم آن روز بروم و مادرم را ببینم که دستگیر شدم همان لحظه با مادر فرد تماس گرفته و از او می پرسند که هم چین چیزی بوده یا نه و دوم این که شاید فرد دیگری از خانواده‌ی فرد نیز دستگیر شده باشد که عدم تطابق حرف های 2 عضو از یک خانواده نشان دهنده ی دروغ گفتن است.


نکته ۶: پرینت اس ام اس‌های فرد از یک سال گذشته را رو به رویش قرار می‌دهند فرد نباید بترسد چون این روند برای همه است و تنها این که اگر فرد فقط شماره‌ی یکی از سیم کارت های خود را بدهد استعلام می گیرند و تمام شماره های وی را پبدا کرده و اگر دروغ گفته باشد مسلما به ضررش است.


نکته ۷: در برگ‌هایی که 5 الی 6 دفعه پر می‌کنند برای باز جویی قسمتی وجود دارد برای ایمیل فرد و پسوردش که فرد باید ایمیل انحرافی از پیش ساخته‌ای را در آن محل بنویسد که دوستانش هم در خطر نیفتند و این که اگر بنویسد ایمیل ندارد ۴ الی ۵ساعت بیشتر بازجویی می کنند و نهایتا به منزل فرد رفته و وسایل شخصی و کامیوترش را ضبط می کنند.


نکته۸ : به هیچ عنوان از اس ام اس برای انتقال اخبار و دادن فراخوان استفاده نشود که در روز های اخیر تعدادی از افراد را به خاطر اس ام اس دستگیر کرده‌اند.


نکته ۹:: در هیچ شرایطی نباید تن به اعتراف داد حتی اگر تهدید کردند و یا باز جو خوبه به شما وعده‌ی کمک داد.









پست‌های جدیدتر پست‌های قدیمی‌تر صفحهٔ اصلی

Google Groups
اگر اطلاعات، ویدئو یا فایلهای صوتی از طریق این سایت قابل دسترسی نیست لطفا در گروه خبر نامه عضو شوید تا اخبار و فایلهای مربوطه مستقیم به شما ایمیل شود. لازم به ذکر است که آدرس پست الکترونیکی شما تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران قرار نخواهد گرفت و به منظور دیگر از آن استفاده نخواهد شد.

برای عضویت و دریافت روزانه اخبار ایمیل خود را وارد کنید:
Email:
Visit this group