۱۳۸۸ اسفند ۵, چهارشنبه

خبرنامه ماد - چهارشنبه پنجم اسفند ماه ۱۳۸۸


مرکز اطلاع رسانی دانشجویی‌ (ماد)ء

خبرنامه شماره 176 - چهارشنبه پنجم  اسفند ماه ۱۳۸۸

 ‌


برنامه های آینده 
-سر دادن "الله اکبر" شبانه.
-تلاش برای گسترش مبارزات مدنی بی خشونت در جامعه.
-شعار نویسی روی اسکناس و دیوار ها.
- حضور در بهشت زهرا و مزار شهدای جنبش در آخرین پنجشنبه سال
- حضور در خیابان ها در غروب پنجشنبه ها

خلاصه ی خبرها 

خبرگزاری کار ایران: صلاحیت ۳۶ نفر از وکلا برای انتخابات بيست و ششمين دوره هيات مديره کانون وکلای دادگستری مرکز رد شد.  در ميان ردصلاحيت شدگان چهره‌هايی از جمله سيدمحمد جندقی کرمانی‌پور رييس فعلی هيات مديره کانون، گودرز افتخار جهرمی رييس سابق کانون وکلای دادگستری، محمدعلی دادخواه، نعمت احمدی، رمضان حاجی مشهدی، ناصر زرافشان، عبدالفتاح سلطانی، فريده غيرت و عبدالصمد خرمشاهی  دیده می‌شود.


رادیو زمانه: سرگئی، لاورف، وزیر خارجه روسیه، امروز در مسکو گفت این کشور منطبق با تعهدات بین المللی اش هرگز سلاحی را به کشورهای منطقه نمی فروشد که باعث افزایش تنش و بی ثباتی شود. آقای لاورف که به سوالی در ارتباط با فروش موشک های اس 300 به ایران پاسخ می داد، افزود: پیش از به اجرا گذاشتن قرارداد فروش این موشک ها، پرسش ها و مسائلی وجود دارد که باید حل و فصل شود.

 
راديو فردا : اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجلس خبرگان، روز سه‌شنبه در هفتمين اجلاس اين مجلس با اشاره به حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری در ايران، بار ديگر، خواستار دلجويی از آسيب‌ديدگان اين حوادث شد.

بی بی سی:  مجلس خبرگان رهبری با انتشار بيانيه ای، ضمن هشدار به کسانی که آنان را سران فتنه و فريب خوردگان داخلی خواند، از مسئولان و نيروهای امنيتی و انتظامی خواست با هر نوع حرکت مشکوک و بحران آفرين قاطعانه برخورد کنند.

راديو فردا :کانون شوراهای اسلامی کار استان فارس روز سه شنبه نگرانی خود را از وضعيت کارگران و ساختارهای صنعتی در اين استان ابراز داشت. اين نگرانی پس از تجمع چند روز جمعی از کارگران کارخانه صنايع مخابراتی راه دور ايران در مقابل استانداری فارس صورت گرفت. اين کارگران خواستار دريافت ۱۴ ماه مطالبات خود شده اند.
 
ماد : محمود احمدی نژاد در سفر به شهر بیرجند با بی اعتنایی شدید مردم این شهر مواجه شد. ویدیویی از استقبال مردم بیرجند از سخنرانی‌ محمود احمدی‌نژاد به پیوست خبر نامه منتشر می گردد.
http://www.youtube.com/watch?v=iCaCamxgGDM&feature=player_embedded

جرس: در حالی که موضوع جعل مدرک، تقلب علمی و دزدی تحقیقاتی، از موضوعات جنجالی و گریبانگیر دولت قبلی و فعلی محمود احمدی نژاد بود، امروز رسانه های خبری با انتشار دو مقالۀ علمی پیرامون یک موضوع پزشکی، از "دزدی و کپی برداری علمی" مرضیه‌ وحید دستجردی، وزیر بهداشت دولت احمدی‌نژاد خبر دادند. 
در تحقیقات بعمل آمده مشخص شده است که دستجردی، در سال ۲۰۰۸مقاله‌ای مشترک تحت عنوان «اثر سن بر روی نشانگرهای ذخیره‌ای تخمدانی بانوان تهرانی» درInt J Endocrinol Metab 2008:2 114-119  به چاپ رسانده بود که بیش از ۷۰ درصد از این مقاله، از روی مقالۀ‌ متخصصان چینی که سال ۲۰۰۳ متتشر شده بود، کپی‌برداری شده است.

اخبار زندانیان، مفقودین و شهدا 

راديو فردا :پس از آن که دادستانی تهران با مرخصی ابراهيم يزدی، دبيرکل نهضت آزادی ايران، به مدت ده روز موافقت کرد، وی از زندان به بيمارستان منتقل شده است تا تحت عمل جراحی قرار گيرد. ابراهيم يزدی ۸۰ ساله که به گفته رسانه های مخالفان، پيرترين زندانی سياسی در ایران محسوب می شود، از سرطان پروستات رنج می برد.


راديو فردا :فيض الله عرب سرخی، از اعضای ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی به 6 سال حبس محکوم شده است. فیض الله عرب سرخی به اقدام عليه امنيت کشور و تبليغ عليه نظام متهم شده است.
 

جرس: لیلا توسلی و محمود نعیم پور آزاد شدند. لیلا توسلی، دختر مهندس محمد توسلی، بعد از تحمل نزدیک به دو ماه بازداشت آزاد شد.

 

جرس :  قاضی پرونده عبدالله مومنی, سخنگوی سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی (ادوار تحکيم وحدت ), برای آزادی وی ۸۰۰ تومان وثيقه صادر کرده است . همسر  وی در واکنش به ميزان سنگين وثيقه مومنی اعلام کرده است که توان پرداخت چنين وثيقه ای را ندارند.  عبدالله مومنی شغل معلمی داشته و در اين مدت شغل خود را از دست است .

 
توصیه و هشدار


کلمه : دکتر حمیدرضا جلایی پور، جامعه شناس و استاد دانشگاه در گفتگویی به تحلیل رفتار حاکمیت و جنبش سبز در قبال یکدیگر پرداخته است. بخش هایی از این گفتگو را در این قسمت می خوانید:


با اعمال خشونت‌، نمایش خیابانی اعتراضات مدنی کم می شود، ولی حذف نمی‌شود. پیش‌بینی من این است که حتی اگر موج خیابانی کنترل شود، موج‌های بعدی غیرقابل پیش‌بینی‌تر و شاید مهیب‌تر باشد// علامت خوب شدن شرایط این است که حکومت از دادن مجوز اجتماع به منتقدینش نترسد. تا وقتی که می‌ترسد یعنی ریشه‌های تب در جامعه وجود دارد و خالی‌بندی تبلیغاتی آنها مبنی بر پیروزی‌شان فقط به درد روحیه دادن به هوادارانشان می‌خورد//اگر همان پنج خواسته مهندس موسوی اجرا شود، پتانسیل این جنبش تخلیه می‌شود. ولی بعید است که این کار انجام گیرد. زیرا تندروها فعلاً در حالت مستی ناشی از دوپینگ به سر می‌برند//بعضی فکر می‌کنند که وجه غالب این جنبش، وجه خیابانی است، اما این جنبش، وجه فکری و ارزشی مهمی دارد


محسن سازگارا در گفتگوی سه شنبه وچهار شنبه خود به موارد زیر اشاره کرد :

- وی  از ادامه تجمع خانواده های زندانیان در مقابل اوین و دادستانی انقلاب خبر داد.

- وی پخش فیلم حمله به کوی دانشگاه را باعث بروز نفرت و انزجار در میان مردم دانست که با احساس عمومی در قبال قتل های زنجیره ای مشابه است و رضایت و خرسندی کودتاچیان را بعد از برگزاری مراسم بیست و دو بهمن به هم زده است.

- وی برای ماه اسفند دو آکسیون رفتن به بهشت زهرا در پنجشنبه آخر سال و حضور  سبز در خیابان ها در شب های پنجشنبه را یاد آور شد و از همه برای حضور دعوت کرد.

- وی به انتشار بیانیه ای از سوی مادران داغدار در اعتراض به دستگیری جمعی از این مادران اشاره کرد.
- وی از پخش گسترده دی وی دی های حاوی تصاویر جنایات کودتاچیان در سطح کشور و توسط جوانان جنبش سبز  اشاره کرد و آن را مقابله مناسبی با سانسور حکومت دانست.
- وی ایام نوروز را زمان مناسبی برای گسترش کمی جنبش و ارسال پیام آن به مناطق مختلف کشور اشاره کرد.
- وی از کمک دولت به حزب الله لبنان خبر داد در حالیکه در بسیاری از کارخانه ها کارگران به عدم دریافت حقوق خود معترض اند.

- وی در مورد جنبش آفریقای جنوبی  اشاره کرد که همزمان شدن دو عامل فشار بین اللملی و نافرمانی مدنی سیاهان باعث سرنگونی حکومت اقلیت سفید پوستان و سرنگونی آپارتاید شد. وی به دستگیری طولانی مدت ماندلا اشاره کرد که عملا امکان رهبری و مدیریت را از او سلب کرده بود و ولی او همچنان سمبل مبارزه با رژیم آپارتاید بود. 

-وی مجدد 4 هدف مرحله ای را برای سرنگونی دولت کودتا عنوان کرد:

1- مشروعیت زدایی / 2- تقویت همبستگی ملی /   3- ایجاد شکاف در دولت  / 4- عدم هکاری با دولت و فلج سازی

 


 






پست‌های جدیدتر پست‌های قدیمی‌تر صفحهٔ اصلی

Google Groups
اگر اطلاعات، ویدئو یا فایلهای صوتی از طریق این سایت قابل دسترسی نیست لطفا در گروه خبر نامه عضو شوید تا اخبار و فایلهای مربوطه مستقیم به شما ایمیل شود. لازم به ذکر است که آدرس پست الکترونیکی شما تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران قرار نخواهد گرفت و به منظور دیگر از آن استفاده نخواهد شد.

برای عضویت و دریافت روزانه اخبار ایمیل خود را وارد کنید:
Email:
Visit this group