۱۳۸۸ بهمن ۷, چهارشنبه

خبرنامه ی چهارشنبه هفت بهمن ماه ۱۳۸۸

مرکز اطلاع رسانی دانشجویی‌ (ماد)ء

خبرنامه شماره ۱۶۲- چهارشنبه هفتم بهمن ماه ۱۳۸۸ 

 ‌
برنامه های آینده 
- آمادگی برای برگزاری تجمع سبز روز بیست و دوم بهمن و "دهه مقاومت مدنی"

- برگزاری چهلم شهدای عاشورای ایران در روز جمعه شانزده بهمن همزمان با اربعین و گرامیداشت یاد شهدای جنبش

- برگزاری چهلم آقای منتظری در روز جمعه نهم بهمن ماه در محل دفتر وی از ساعت 3 تا 5 عصر

- تلاش برای گسترش مبارزات مدنی بی خشونت در جامعه

- شعار نویسی روی اسکناس و دیوار ها

 

خلاصه ی خبرها

بی بی سی: اکبرهاشمی رفسنجانی، روز سه شنبه ۶ بهمن (۲۶ ژانویه) در دیدار جمعی از استادان علوم سیاسی دانشگاه های قم به انتقادهای اخیر محمد یزدی پاسخ داد. وی  گفت: "همانگونه که قبلا هم گفتم جوابم تا کنون به سخنان توام با عصبانیت و غرض آلود ایشان سلام بوده است ولی با صحبت های دیروز ایشان و اطلاعات رسیده، این بار بوی توطئه به مشام می رسد."

 

بی بی سی: مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی و از رهبران سیاسی مخالف دولت، نحوه برخورد با معترضان به نتیجه انتخابات را محکوم کرده و بر مواضع خود تاکید نهاده است.  روز سه شنبه، 26 ژانویه (6 بهمن)، سایت سحام نیوز،   سخنانی مهدی کروبی را در ملاقات با گروهی از شخصیت های سیاسی منتشر کرد که آقای کروبی در آن وجود تقلب گسترده در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را بار دیگر مورد تاکید قرار داده است. وی گفت : "هرقدر که زمان می گذرد، اعتقاد من به دستکاری گسترده در انتخابات اخیر مستحکم تر می شود زیرا هر روز اطلاعات جدیدی به دست ما می رسد که واقعا موجب تاسف است که چگونه عده ای با آرای مردم که امانت آنان دست مسئولان است اینگونه برخورد کردند."

 

شبکه جنبش راه سبز (جرس): فرزند علی لاریجانی رئیس مجلس هشتم در جریان حوادث عاشورای خونین تهران توسط نیروهای انتظامی بازداشت شد.  وی به مدت 24 ساعت بازداشت بوده است و پس از آنکه هویت وی برای نیروهای نظامی محرز شد او را آزاد کردند. گفته می شود که وی در جریان راهپیمایی روز قدس نیز دستگیر شده بود.

 

شبکه جنبش راه سبز (جرس): صدها تن از دانشگاهیان  ایرانی در نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس قوه قضائیه از او خواستند تا مجید توکلی دانشجوی دربند دانشگاه پلی تکنیک را آزاد کنند. در این نامه آمده است : برخوردهای ناصواب با دانشجویان هنگامی تاسف بارتر است که در روز دانشجو، سالگرد گرامیداشت خاطره اعتراض دانشجویان به خودکامگی شاه و سیاست های حامیان خارجی اش و حمله نظامیان به دانشگاه تهران، روی دهد .امسال در کمال ناباوری شاهد حوادث تلخی نظیر آنچه از سال ۱۳۳۲ نقل شده است بودیم. 

 

رادیوفردا : سخنگوى دولت آلمان با رد اتهام هاى وزارت اطلاعات ايران مبنى بر دست داشتن اين كشور در نا آرامى هاى روز عاشورا ادعاى تهران مبنى بر دستگيرى دو ديپلمات آلمانى در اين روز را تكذيب كرد. آندرياس پشكه، سخنگوى دولت آلمان در كنفرانس خبرى خود گفت كه اطلاعاتى در باره بازداشت هاى روز ۲۷ دسامبر (روز عاشورا) ندارد ولى افزود كه نمى تواند دستگيرى دو ديپلمات آلمانى را تاييد كند. وى اظهار داشت: «هيچ ديپلمات آلمانى در روز ۲۷ دسامبر سال گذشته دستگير نشده است

 

جنبش راه سبز (جرس): مسعود کنزی، دبیر مشترک فرهنگستان‌های چهارگانه جمهوری اسلامی ایران پس از سالها فعالیت از سمت خود استعفاء کرد. وی پس از تغییر و تحولات اخیر در برخی فرهنگستان‌هاو برکناری میرحسین موسوی و دکتر فاضل، استعفا کرد که با این کناره‌گیری موافقت شد.

 

اخبار زندانیان، مفقودین و شهدا

بی بی سی: جهانبخش خانجانی، معاون تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد تهران میر حسین موسوی به تحمل ۶ سال زندان محکوم شد. وکیل آقای خانجانی روز چهارشنبه ۷ بهمن (۲۷ ژانویه) به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: "ایشان به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و به اتهام اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است."

 

بی بی سی: مهسا امر آبادی همسر مسعود باستانی، روزنامه نگار در بند ایرانی، گفت که شوهرش را از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل کرده اند.خانم امر آبادی که خود نیز در پی نا آرامی های بعد از انتخابات ریاست جمهوری مدتی در زندان بود، به بی بی سی فارسی گفت، مسعود باستانی به حکم قاضی صلواتی و به دلیل آنچه برگزاری کلاس های روزنامه نگاری برای زندانیان بند ۳۵۰ اوین عنوان شده به زندان رجایی شهر منتقل شده است. 

 

جنبش راه سبز (جرس): با وجود یک ماه از بازداشت دکتر عرب مازار، استاد دانشگاه علامه طباطبایی و مشاور ارشد میرحسین موسوی هنوز از جزییات پرونده اش اطلاعی در دست نیست. خانواده این استاد دانشگاه نسبت به این موضوع و بی خبری از وضعیت وی اظهار نگرانی می کنند.  وی در تاریخ هفتم دی ماه سال جاری و در موج بازداشتهای پس از عاشورا در منزلش بازداشت شده است.

-در  سخنراني محمود احمدي نژاد در مراسم توديع و معارفه مدير عامل خبرگزاري ايرنا در اقدامی شرم آور رنگ سبز پرچم ایران به آبی تغییر داده شد. تصویر این پرچم از سایت خبرگزاری دولتی فارس به پیوست خبرنامه منتشر میگردد.

 

 

توصیه و هشدار

- فایل صوتی سرود " ای ایران" برای نصب بر روی گوشی های موبایل به دعوت شبکه های اجتماعی به پیوست خبرنامه منتشر می گردد.

 

محسن سازگارا در گفتار های سه شنبه و چهارشنبه خود به موارد زیر اشاره کرد :

 -وی در مورد خبر خبرگزاری فارس که از قول آقای کروبی  گفته بود که ریاست جمهوری احمدی نژاد را به رسمیت می شناسد گفت که 1- اغلب اخبار این خبرگزاری با واقعیت تطابق ندارد چه برسد به وضعیت کنونی که به شدت نگران بیست و دو بهمن اند 2- احتمالا خود اقای کروبی به زودی مثل خانم رهنورد برای کم شدن ابهام بیانیه خواهند داد و اعلام مجدد موضع خواهند کرد چرا که ساقط شدن این دو لت نامشروع کف مطالبات مردم است.

- وی از ارائه گزارشی از سوی فرمانده سپاه قدس به خامنه ای خبر داد که در آن به کاهش اعتبار ایران در میان شیعیان منطقه پس از حوادث عاشورا اشاره شده است.

- وی استفاده از ماسک صورت را برای جلوگیری از شناسایی توسط دوربین ها بهترین روش دانست

- وی از پیشنهاد تحریم کالاهای چینی در خارج از کشور و تبلیغ  برای تحریم چین استقبال کرد زیرا دست کم آبروی چین را در معرض خطر خواهد می دهد

- وی در مورد نظرسنجی گزارش شده اعلام کرد که نمونه جمعیت آن 400 نفر و در سطح 4 استان بوده ولی نمونه گرفته شده از لحاظ علمی با جمعیت ایران مطابقت دارد.

- وی از اعتراض و در گیری در شعبه های مختلف بانک ملت خبر داد و این که این موضوع به دلیل به هم ریختگی سیستم اقتصادی کشور و بانک ها است.  سقوط ارزش پول ، تورم احتمالی ناشی از حذف یارانه ها ،متعادل سازی احتمالی قیمت ارز همه بر این امر دامن می زنند. از سوی دیگر او  خروج پول از بانک ها را کاری مثبت در راستای بی اعتبار کردن دولت دانست.

-وی از پیشنهاد مطرح شده برای گذاشتن سرود "ای ایران" به عنوان زنگ موبایل استقبال کرد که موجب همبستگی و اتحاد بیشتر اعضای جنبش  می شود.

- وی از استعفای کنسول ایران در ژاپن خبر داد و پیوستن به جنبش سبز مردم.

- وی به تاکید آقای کروبی بر عدم عقب نشینی از خواسته های مردم اشاره کرد و این که سناریویی اختلاف افکنی کودتاچیان مجدد بی نتیجه ماند.

- وی  از اعتصاب در شرکت های همکار با وزارت نفت در بندر امام خمینی خبر داد که به دلیل کمبود بودجه حقوقشان پرداخت نشده.

-وی باز بر حضور آرام وصلح آمیز درمسیر های راهپیمایی در بیست و دو بهمن تاکید کرد.

 
 







پست‌های جدیدتر پست‌های قدیمی‌تر صفحهٔ اصلی

Google Groups
اگر اطلاعات، ویدئو یا فایلهای صوتی از طریق این سایت قابل دسترسی نیست لطفا در گروه خبر نامه عضو شوید تا اخبار و فایلهای مربوطه مستقیم به شما ایمیل شود. لازم به ذکر است که آدرس پست الکترونیکی شما تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران قرار نخواهد گرفت و به منظور دیگر از آن استفاده نخواهد شد.

برای عضویت و دریافت روزانه اخبار ایمیل خود را وارد کنید:
Email:
Visit this group