۱۳۸۸ بهمن ۱۷, شنبه

خبرنامه ی شنبه هفدهم بهمن ماه ۱۳۸۸


مرکز اطلاع رسانی دانشجویی‌ (ماد)ء

خبرنامه شماره ۱۶۸ شنبه هفدهم بهمن ماه ۱۳۸۸

 ‌


برنامه های آینده
- آمادگی برای برگزاری تجمع سبز روز بیست و دوم بهمن و "دهه مقاومت مدنی"
- سر دادن "الله اکبر" شبانه تا بیست و دو بهمن
- تلاش برای گسترش مبارزات مدنی بی خشونت در جامعه
- شعار نویسی روی اسکناس و دیوار ها
- تجمع ساعت ۸ شب در مقابل زندان اوین برای آزادی زندانیان سیاسی
- جرس: برنامه‌های ایرانیان مقیم انگلستان برای اعلام حمایت از هموطنان در داخل کشور:
- جرس: تجمع ایرانیان در مقابل سازمان ملل در نیویورک برای اعتراض نسبت به برخورد دولت با معترضین و در حمایت از جنبش سبز مردم ایران، پارک رالف بانچ شهر نیویورک، روز پنجشنبه ۱۱ فوریه، ساعت ۱۰:۳۰ صبح. برای آگاهی از برنامه‌ها در سایر شهرها به وبسایت اتحاد برای ایران http://united4iran.com/2010/01/call-to-action-events-worldwide-for-22-bahman/ مراجعه کنید.

خلاصه ی خبرها
کلمه:اختلال در شبکه اینترنت کشور در یک هفته گذشته ، صدای مجری برنامه صبحگاهی شبکه یک سیما را نیز درآورد. به گزارش عصر ایران ، مجری برنامه طنز " حرف اضافه " در برنامه " صبح به خیر ایران " در شبکه اول سیما با انتقاد صریح از وضعیت اختلال در شبکه اینترنت کشور ، این موضوع را دست مایه طنز سیاسی خود قرار داد .

کلمه: فراکسیون خط امام(ره)مجلس گفت:«اعضای فراکسیون خط امام(ره)مجلس با تعدادی از شخصیت‌های نظام دیدار خواهند کرد.» داریوش قنبری در گفتگو با خبرنگار«پارلمان‌نیوز»، اظهار داشت:«فراکسیون خط امام (ره) درنظر دارد که با برخی از شخصیت‌های نظام از جمله آقایان هاشمی رفسنجانی،ناطق نوری،مهدوی کنی،سید محمد خاتمی ،مهدی کروبی،میرحسین موسوی و …دیدار و گفت‌و‌گو کند.»

صدای آمریکا: دولت ايران برای پوشش مراسم راهپيمايی دولتی ۲۲ بهمن به خبرنگاران رسانه‌های بين المللی اجازه ورود به تهران را داده است اما همزمان جمعی از روزنامه نگاران ايرانی در نامه‌ای به همکاران خارجی خود خواستار انعکاس اعتراضات مردم شده اند. متن این نامه در پیوست آمده است.

رادیو زمانه: کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست اجرای حکم اعدام ۹ نفر از بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات ایران را متوقف کنند.

شبکه جنبش سبز(جرس): بخشی از برنامه گسترده نیروهای نظامی --امنیتی برای مقابله با حضور مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن ماه فاش شد. به گفته برخی از منابع موثق، براساس برنامه از پیش طراحی شده از سوی نیروهای نظامی -امنیتی خیابان انقلاب حدفاصل امام حسین تا میدان آزادی به مناطق مختلف تفکیک شده است و هر منطقه به بسیج یکی از شهرهای ایران واگذار شده است تا صبح ۲۲ بهمن توسط نیروهای اعزامی بسیج از شهرهای مختلف تسخیر شود

شبکه جنبش راه سبز (جرس): پایگاه خبری وب سایت های ایران (وبنا) دقایقی پیش فیلتر شد.

تحلیل
مقاله‌ای از اکبر گنجی در مورد گذر به دموکراسی که در رادیو فردا منتشر شده بود، در پیوست آورده شده است. این مقاله در ۳ بخش تقدیم خوانندگان میشود.

اخبار دانشگاه ها
رهانا: در ادامه ی موج برخوردهای تند و غیرقانونی کمیته‌های انضباطی دانشگاه‌ها در آستانه ی ۲۲ بهمن، دو تن از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد واحد کرج به نام‌های علی کاظم زاده دانشجوی رشته‌ی مهندسی عمران و حمید صمیمی دانشجوی رشته ی فلسفه علاوه بر اینکه از حضور در امتحانات پایان ترم منع و با حکم انضباطی یک نیمسال درسی محرومیت از تحصیل مواجه شدند.

رادیو فردا: در پی بازداشت گسترده دانشجویان در آستانه ۲۲ بهمن ماه، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، دربیانیه‌ای این بازداشت را محکوم کرد. در این بیانیه بر لزوم محاکمه عاملان حمله به کوی دانشگاه تهران در ۲۵ خرداد و ۱۶ و ۱۷ آذر سال ۸۸، تاکیده شده است. این بیانیه همچنین خواستار توقف بازداشت ها، آزادی دانشجویان زندانی، برداشتن فشار از روی دانشجویان، اساتید وانجمن‌های اسلامی آنها و توقف صدور احکام ناعادلانه در دادگاه‌های انقلاب شده است. متن این بیانیه در پیوست آمده است.

رهانا: پیمان مهدیان دانشجوی رشته کامپیوتر تهران مرکز روز چهارشنبه بعد از تماس‌های مکرر حراست دانشگاه آزاد تهران مرکز به دفتر پیگری وزارت اطلاعات احضار می شود و در هم آن جا بازداشت و به زندان اوین منتقل می‌شود.

اخبار زندانیان، مفقودین و شهدا
رهانا: محمد یوسف رشیدی دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه امیرکبیر پس از ۷۰ روز بازداشت در بند ۲۰۹ روز پنجشنبه به همراه حدود ۴۰ تن دیگر از بازداشت شدگان از بند ۲۰۹ زندان اوین به اندرزگاه ۷ منتقل شد.

رادیو فردا: خانواده‌های اعضای بازداشت شده نهضت آزادی ايران با ارسال نامه‌ای به آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبرجمهوری اسلامی، خواستار آزادی ابراهيم يزدی، دبير کل اين تشکل سياسی، و ساير زندانيان سياسی شدند. نامه به آيت‌الله خامنه‌ای به امضای خانواده‌های بازرگان، بسته‌نگار، توسلی، سحابی، شريعتی، صباغيان، صدر حاج‌سیدجوادی، طالقانی، غروی‌، يزدی و سايراعضای نهضت آزادی رسيده است.

رهانا: ماموران امنیتی به خانواده رحمانی پور اجازه گذاشتن حجله در مقابل منزل و محل زندگی خود را نداده اند و این خانواده از سوی دستگاه امنیتی از برگزاری هرگونه مراسمی برای آرش رحمانی پور منع شده اند.

جرس: فروغ ميرزايي و بهاره هدایت همچنان ممنوع الملاقات هستند.

رهانا: شب گذشته درچهلمین روز کشته شدن مردم در روز عاشورا، از مردم دعوت شده بود با پیوستن به خانواده زندانیان در برابر اوین، ضمن اعلام همبستگی با خانواده ها؛ خواستار آزادی زندانیانی شوند که پس از انتخابات بدون هیچ جرمی بازداشت شده اند. به گزارش جرس تمام خیابانهای منتهی به اوین به تسخیر نیروهای پلیس در آمده بود و نیروهای انتظامی حتی به خانواده‌ها اجازه نمی دادند مانند شبهای قبل تجمعی داشته باشند.

ندای سبز آزادی: جنازه آرش رحمانی پور که پنج شنبه هفته گذشته اعدام شد، روز شنبه به خانواده او تحویل داده شد. به گزارش خبرنگار ندای سبز آزادی ، ماموران امنیتی به خانواده رحمانی پور اجازه گذاشتن حجله در مقابل منزل و محل زندگی خود را نداده اند و این خانواده از سوی دستگاه امنیتی از برگزاری هرگونه مراسمی برای آرش رحمانی پور منع شده اند.

نوروز: مهدی کروبی با خانواده محمد جواد مظفر، نایب رئیس انجمن دفاع از زندانیان دیدار کرد و ضمن دلجویی از آنها از وضعیت زندانیان و بر خورد با خانواده‌های آنها شکایت کرد.

کلمه: پدر و مادر مهرداد رحیمی، قائم مقام کمیته دفاع از حقوق شهروندی ستاد مرکزی کروبی و عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر که از ۱۱ دی در بازداشت است، درباره وضعیت فرزندشان نامه‌ای به عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، نوشتند. متن این نامه در پیوست آمده است.

کلمه: مسعود نورمحمدی، برادر سعید نورمحمدی، عضو دربند جبهه مشارکت و ستاد ۸۸ که حدود ۲ هفته پیش بازداشت شده بود، دیروز با خانواده خود تماس گرفت و از سلامت خود خبر داد. به گزارش نوروز،مسعود نورمحمدی علت دستگیری‌اش را براساس آنچه به وی گفته اند، ارسال ایمیل و اس‌ام اس اعلام کرد. او در در گفتگو با خانواده خود تاکید کرده که هیچگونه ایمیل یا "اس‌ام اس" غیرقانونی ارسال نکرده است.

رهانا: روز ۱۲ دی ماه نیروهای امنیتی با حضور در منزل خانواده مهرنیا، این معلم بازنشسته را بازداشت نمودند. در هنگام بازداشت نیروهای امنیتی اظهار نمودند تنها جهت چند سوال وی را همراه خواهند برد و او تا شب به منزل بازخواهد گشت اما پس از گذشت ۴۰ روز وی حتی یک تماس تلفنی با خانواده خود نداشته است.

توصیه و هشدار
محسن سازگارا در ویدیو روز شنبه خود به موارد زیر اشاره کرد:

۱- تظاهرات جلوی سفارت چین روز شنبه - ۶ فوریه از ساعت ۶.۳۰-۸.۳۰ بعد از ظهر. ۲- تظاهرات روبروی سفارت ایران، روز ۲۲ بهمن، مصادف با ۱۱ فوریه،از ساعت ۵- بعد از ظهر تا ۸- شب. ۳- تظاهرات روبروی سفارت ایران، یکشنبه‌ها از ساعت ۳-۵ بعد از ظهر. ۱-گویا خیابان آزادی در تهران توسط بسیج بین بسیج استان‌ها تقسیم شده است. به نظر می‌رسد که این بسیجی‌‌ها قرار است با نماد سبز بیایند تا با صاف جنبش قاطی‌ شده و این طور وانمود کنند که همه در طرفداری از حکومت به خیبن آماده اند. ولی‌ ما بر‌ها تمرین داشته‌ایم و میدانیم که چگونه صفمان را جدا کنیم (با رنگ سبز، علامت وی و ...). در ضمن وقتی‌ جمعیت ما چندین برابر آن هاست، نیازی به خشونت ورزی نیست و ما میتوانیم بلوغ جنبش را نشان بدهیم. آنچه که مهم است این است که همه بتوانیم در صلح و آرامش پا به خیابان بگذاریم و همه باید تلاش کنیم دوستان و آشنایان را به شرکت ترغیب کنیم. ۲-تجمع مقابل زندان اوین و بزرگداشت شهدا در بهشت زهرا زیر تدابیر شدید امنیتی انجام شد و مردم شعار‌های آزادی خواهانه خود را دادند. ۳-کارگران اوانگان روز پنجشنبه، با وجود درگیری‌های روز قبل، دوباره به خیابان آمدند. درگیری‌های لار نیز هنوز پایان نیافته است. ۴-با چند دستورالعمل ساده می‌توان با فعّالیت‌های ارتش سایبری مقابله کرد. اول اینکه اگر از جی‌میل استفاده می‌کنید و آن را امن کرده باشید، مستقیم نمیتوانند به محتویت اکانت شما دسترسی‌ پیدا کنند ولی‌ با ارسال برنامه‌های مشکوک توسط ای‌میل، در صورتی‌ که شما این برنامه را باز کنید، میتوانند کلمه رمز شما را به دست بیاورند. اگر میلی‌ را نمیشناسید آن را باز نکنید. سعی‌ کنید کلمه رمزتان را به طور مرتب عوض کنید. از نرم افزار اینترنت اکسپلورر استفاده نکنید، میتوانید از کروم یا فایرفاکس استفاده کنید.








پست‌های جدیدتر پست‌های قدیمی‌تر صفحهٔ اصلی

Google Groups
اگر اطلاعات، ویدئو یا فایلهای صوتی از طریق این سایت قابل دسترسی نیست لطفا در گروه خبر نامه عضو شوید تا اخبار و فایلهای مربوطه مستقیم به شما ایمیل شود. لازم به ذکر است که آدرس پست الکترونیکی شما تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران قرار نخواهد گرفت و به منظور دیگر از آن استفاده نخواهد شد.

برای عضویت و دریافت روزانه اخبار ایمیل خود را وارد کنید:
Email:
Visit this group