۱۳۸۸ دی ۷, دوشنبه

خبرنامه دوشنبه هفتم دی ماه ۱۳۸۸

مرکز اطلاع رسانی دانشجویی‌ (ماد)ء

خبرنامه شماره ۱۴۹ - دوشنبه هفتم دی ماه ۱۳۸۸

 ‌ء



برنامه های آینده
-آمادگی برای پیوستن به خانواده شهدا در مراسم سوم و هفتم این عزیزان.

خلاصه ی خبرها
ماد: عکس‌ها و فیلمهای جمع آوری شده از تظاهرات دیروز در پیوست این خبرنامه آورده شده اند.


شبكه جنبش راه سبز(جرس): يگان هاي وي‍ژه نيروي انتظامي و تعداد زيادي از نيروهاي لباس شخصي از عصر امروز(دوشنبه) در ميادين مركزي شهر تهران مستقر شده اند. در گیری‌هایی‌ در میدان هفت تیر گزارش شده اند.

فردا نیوز: آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان امروز (دوشنبه) در بیانیه ای رفتار خشونت بار نیروهای انتظامی و امنیتی ایران علیه معترضین به نتایج انتخابات ریاست جمهوری را غیر قابل پذیرش خواند.

فردا نیوز: خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، بعدازظهر روز دوشنبه با رد خبر ربوده شدن جسد علی حبیبی موسوی، خواهرزاده میرحسین موسوی، اعلام کرد که جسد او «برای تکمیل تحقیقات نگهداری می‌شود».

فردا نیوز: در حالی که بسیاری از خبر گزاری ها و سایت های خبری ایرانی از آرامش اوضاع در تهران خبر میدهند، خبرگزاری رویترز مینویسد امروز (دوشنبه) در برابر بیمارستان ابن سینا در تهران پلیس برای متفرق کردن تظاهر کنندگان گاز اشک آور شلیک کرده است.

فردا نیوز: مهدی کروبی در اطلاعیه‌ای، با «وصف‌ناپذیر» خواندن خشونت‌های روز عاشورا گفت که حتی شاه هم «حرمت عاشورا» را نگاه داشت. آقای کروبی که از رهبران مخالف دولت به شمار می‌رود، در اطلاعیه خود آورده که «براستی چه شده است که حکومت برخواسته از قیام عاشورا، در روز عاشورا دست بر خون مردم برده و جماعتی وحشی را به جان مردم انداخته است.» متن این بیانیه‌ در پیوست آمده است.

رادیو زمانه: ایالات متحده، فرانسه، کانادا، آلمان و ایتالیا، با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای، خشونت‌های نیروهای امنیتی علیه معترضان در ایران را محکوم کردند.

رویداد: در پی شدت گرفتن درگیری ها در شهر نجف آباد زادگاه آیت الله العظمی منتظری پلیس اعلام حکومت نظامی کرد.

شبکه جنبش راه سبز(جرس): شامگاه دیشب، مردم تهران در حرکتی خود جوش با ندای الله اکبر از بامهای خانه ها بار دیگر بر ادامه روند اعتراضات مردمی تاکید کردند.

فردا نیوز: بر پایه گزارش‌ها يكشنبه شب معترضان تهرانی به اعتراضهای خود ادامه دادند و بر بامها فریاد «الله اكبر»، «مرگ بر ديكتاتور» سر دادند. همچنين برخى گزارش‌ها از زد و خورد مخالفان با لباس شخصى‌ها در بلوار مير داماد و اطراف صدا و سيما حكايت دارد.

نوروز: خبرگزاری فارس؛ بازوی رسانه‌ای دولت کودتا با انتشار خبری مبنی بر شهادت خواهرزاده مهندس موسوی به دست تیم‌های ترور! تلاش کرد تا خشم مردم سبز نسبت به این موضوع را مهار کند و نیروی انتظامی دولت کودتا را در این ماجرا بیگناه جلوه دهد. به گزارش نوروز، در خبر خبرگزاری کودتاگران آمده است: "تیم‌های ترور ضدانقلاب در اقدامی مشکوک یکی از نزدیکان میرحسین موسوی را به قتل رساندند. این اقدام مشکوک در حالی صورت گرفته است که گزارش‌ها حاکی از استفاده از اسلحه مخصوص تیم‌های ترور در این اقدام مشکوک دارد، چنانکه نوع سلاح و گلوله استفاده شده در این حادثه، نوعی خاص و کمیاب از گلوله و سلاح مخصوص تیم‌های ترور است."

نوروز: پس از تکذیب اولیه کشته شدن حتی یک نفر از مردم در عاشورای خونین تهران، سردار رادان به کشته شدن ۴ نفر از شهروندان تهرانی اعتراف کرد و اندکی پس از آن فرماندهي انتظامي تهران بزرگ طي اطلاعيه اي آمار کشته‌های امروز تهران را ۵ نفر اعلام کرد.

فردا نیوز: خبرگزاری رویترز به نقل از یک وبسایت مخالف دولت گزارش داد که در جریان درگیریهای روز یکشنبه در تبریز، دست کم چهار نفر کشته شده اند.

جنبش راه سبز (جرس): سید علی حبیبی موسوی، خواهر زاده میرحسین موسوی ، یکی از شهدای امروز است که نام او پیشتر اعلام شده بود اما بر اساس گزارش های مردمی به جرس ، اسامی سایر شهدای امروز بدین شرح است: مهدي فرهادي نيا ، محمد علي راسخي نيا ، امير ارشدي ، شهرام فرجي

ظهر عاشورا خیل عزاداران حسینی شهراراک در خیابان امام خمینی این شهر گرد هم آمدند که با دخالت نیروهای نظامی و شبه نظامی به خشونت کشیده شد. جمعیت عزادارپس از اذان ظهر با سر دادن شعار یا حسین میرحسین حمایت قاطع خود را از جنبش سبز اعلام نمودند.

جنبش راه سبز (جرس): نيروهاي لباس شخصي و انتظامي با حمله به عزادران سبز بابلي،آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده و عده اي را دستگير كردند. پيش از ظهر امروز(عاشورا)جمعي از مردم بابل در منطقه آستانه اين شهر با شعارهايي مانند "الله اكبر،ما اهل كوفه نيستيم پول بگيريم بايستيم ، يا حجت ابن الحسن،ريشه ظلم را بكن" به عزادراي پرداختند كه مورد هجوم نيروهاي لباس شخصي و انتظامي قرار گرفتند.

فردا نیوز: روزنامه تایمز لندن روز شنبه با معرفی ندا آقاسلطان به عنوان «شخصیت سال» از او به عنوان «سمبل شجاعت» مخالفان حکومت ایران و «نماد جهانی مبارزه با خشونت» تقدیر کرد.

جنبش راه سبز (جرس): ظهر امروز سیدعلی موسوی، خواهرزاده میرحسین موسوی در حوادث عاشورای حسینی در تهران شهید شد.

شبکه جبش راه سبز (جرس): ماموران گارد ویژه از دستورات فرماندهان خود مبنی بر شلیک مستقیم به سمت مردم سرپیچی کردند.

خبر زندانیان، کشته شدگان و مفقودین
جنبش راه سبز (جرس): فرمانده انتظامی تهران گفت: موضوع کشته شدن خواهرزاده میرحسین موسوی در حوادث روز عاشورا در حال بررسی است و نتیجه بررسی‌ها به‌زودی اعلام می‌شود.

رویداد: به گزارش خبرنگار رویداد محمد معین فرزند مصطفی معین کاندایدای دوره ی پیش ریاست جمهوری و وزیر علوم دولت سید محمد خاتمی در تظاهرات دیروز یکشنبه در شهر تهران پس از ضرب و شتم شدید بازداشت و به محل نا معلومی منتقل شد.

ادوارنیوز: مصطفی ایزدی نویسنده و روزنامه نگار صبح امروز در منزلش بازداشت شد.

فردا نیوز: یکی ازاعضای خانواده حشمت الله طبرزدی ساعتی پیش به رادیو فردا گفت، ظهر امروز مامورين وزارت اطلاعات وي را بازداشت کرده و به مكان نامعلومي برده اند.

فردا نیوز: به گزارش سایت‌های خبری در ایران، فروزنده مسئول دفتر، محمد باقریان، مشاور ارشد و قربان بهزادیان نژاد، رییس ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی امروز دستگیر شدند.

جنبش راه سبز (جرس): یکی از افراد کشته شده در ناآرامی‌های روز عاشورا در تهران، پسر شهین مهین‌فر، گوینده پیشکسوت صداوسیما، به ویژه رادیو است.

فردا نیوز: خبرنامه امیر کبیر شامگاه یکشنبه از بازداشت مهدی عربشاهی دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد. بر پایه این گزارش، نیروهای امنیتی بعدازظهر یکشنبه آقای عربشاهی را در پارک لاله بازداشت کرده اند.

فردا نیوز: عمادالدين باقی، نويسنده، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر صبح روز دوشنبه بازداشت شد.

جنبش راه سبز (جرس): بهزاد نبوی پس از 4 روز مرخصی صبح امروز به زندان اوین بازگشت.

جنبش راه سبز (جرس): ماموران امنیتی موفق به بازداشت محسن آرمین نشدند.

توصیه و هشدار
آقای سازگارا در سخنان خود در صبح روز یکشنبه به مورد زیر اشاره کرد:
-روز تاسوعا حکومت در نهیات وحشیگری به مردم حمله کرد. به قیمت ابروی محرم حکومت حاضر شد جلوی تظاهرات مردم را بگیرند.
-در کاشان، یزد، اصفهان و دیگر شهر‌ها هم تظاهرات بود است.
-نیروهای سرکوبگر به حسینیه آقای خمینی حمله کردند و باعث شدند سخنرانی‌ آقای خاتمی نیمه تمام بماند. اینها همانهایی هستند که به خاطره اهانت به عکس خمینی چنان کردند.
-آقای سازگارا در مورد مسیرهای راهپیمایی روز عاشورا و روش مبارزت بیخشونت نیز صحبت کرد.

آقای سازگارا در سخنان خود در روز دوشنبه به مورد زیر اشاره کرد:
-تسلیت خدمت تمام کسانی‌ که عزیزی را از دست دادند. آنها که زخمی شده اند و آسیب دیده اند خسته نباشند.
-آنچه روز عاشورا اتفاق افتاد نقطه ی عطفی بود در این جنبش. حرکت قهرمانانه مردم تمام تلاش‌های حکومت برای سرکوب را در هم شکست.
-سید علی‌ موسوی حبیبی به ضرب گلوله کشته شده و جنازه او نیز از بیمارستان به مکانی نا‌ معلوم منتقل شده است. خود حکومت کشته شدگان را ۵ نفر اعلام کرده است ولی‌ هنوز نمیتوانیم آمار دقیق را ارائه کنیم.
-امروز پیشنهاد شده که هر کس میتواند سر کار خود نرود و برای تشییع جنازه این شهدا به خانواده‌های این عزیزان بپیوندند. آنچه دیروز رخ داد، شکست سخت نقشه حکومت بود.
-مردم نشان دادند که در صورت لزوم از خود در برابر اوباش دفاع میکنند. این جریان نشان داد که استراتژی افزایش خشونت علیه جنبش کاری از پیش نمیبرد.
-الله اکبر شب گذشته در تهران و شهر‌های دیگر، عزم مردم را نشان میدهد.




    

پست‌های جدیدتر پست‌های قدیمی‌تر صفحهٔ اصلی

Google Groups
اگر اطلاعات، ویدئو یا فایلهای صوتی از طریق این سایت قابل دسترسی نیست لطفا در گروه خبر نامه عضو شوید تا اخبار و فایلهای مربوطه مستقیم به شما ایمیل شود. لازم به ذکر است که آدرس پست الکترونیکی شما تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران قرار نخواهد گرفت و به منظور دیگر از آن استفاده نخواهد شد.

برای عضویت و دریافت روزانه اخبار ایمیل خود را وارد کنید:
Email:
Visit this group