۱۳۸۸ بهمن ۱۲, دوشنبه

خبرنامه ی دوشنبه دوازدهم بهمن ماه ۱۳۸۸

مرکز اطلاع رسانی دانشجویی‌ (ماد)ء

خبرنامه شماره 164- دوشنبه دوازدهم بهمن ماه ۱۳۸۸ 

 ‌
برنامه های آینده 
- آمادگی برای برگزاری تجمع سبز روز بیست و دوم بهمن و "دهه مقاومت مدنی" 
- فریاد الله اکبر بر روی پشت بام ها تا روز بیست و دوم بهمن
- برگزاری چهلم شهدای عاشورای ایران در روز جمعه شانزده بهمن همزمان با اربعین و گرامیداشت یاد شهدای جنبش 
- تلاش برای گسترش مبارزات مدنی بی خشونت در جامعه
- شعار نویسی روی اسکناس و دیوار ها 

خلاصه ی خبرها
خ-بی بی سی: محمد خاتمی روز یکشنبه ۱۱ بهمن (۳۱ ژانویه) در دیدار با اعضای شورای مرکزی خانه احزاب نسبت به گرایش آیت الله علی خامنه ای به یک جناح سیاسی خاص هشدار داده و خواهان تلاش برای اصلاح این "تلقی" شده است. وی گفته است: "می خواهیم رهبری که در چارچوب قانون اساسی جایگاه مهمی دارد، رهبر همه کشور و همه مردم باشد". وی همچنین در مورد شایعه ارسال نامه خطاب به رهبر که توسط کودتاچیان مطرح شده بود گفته است: "که این کارها با هدف مأیوس کردن مردم انجام می شود، تا بگویند چهره هایی که مورد توجه مردم بوده اند به آنها پشت کرده اند"

خ-رادیو فردا: «کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران» روز یک‌شنبه در بیانیه‌ای با اشاره به آخرین دادگاه بازداشت‌شدگان عاشورا اعلام کرد که ۱۶ نفری که روز شنبه در ارتباط با حوادث پس از انتخابات محاکمه شدند، «به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که هر یک نماینده یکی از گروه‌های مخالف باشند» تا به این ترتیب بتوان همه مخالفان را محارب خواند. در این بیانیه هدف از این اقدام چیدن افراد برای محاکمه به گونه‌ای خوانده است که «همه گروه های فکری جامعه را در خود جای دهد».

خ-بی بی سی: دادسرای تهران با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که جرم آرش رحمانی پور و محمدرضا علی زمانی که اخیرا اعدام شدند، شرکت در اعتراضات انتخاباتی نبوده است. این در حالی است که روز پنجشنبه ۸ بهمن روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران با انتشار اطلاعیه ای خبر از محکومیت 11 نفر به اعدام در ارتباط با حوادث روز عاشورا و نیز اعدام آرش رحمانی پور و محمدرضا علی زمانی در این بین داده بود.

خ-کلمه: :سید حسن خمینی که امروز همراه هبئت دولت کودتا در حرم مطهر امام راحل حاضر بود بطور ناگهانی حرم امام خمینی و به نیابت از بیت امام حضور یافته بود قبل از سخنرانی رئیس دولت کودتا مراسم را ترک کرد و به دیدار با خانواده دکتر علیرضا بهشتی شتافت. وی همچنین در مراسم رسمی گرامیداشت سالروز ورود امام به کشور که امسال برخلاف سالهای گذشته در بهشت زهرا برگزار شد ، حاضر نشد.

خ-رادیو فردا: سايت « ندای سبز آزادی» روز دوشنبه از بازداشت تعدادی از مديران ميانی بخش صنعت در ايران پس از تظاهرات روز عاشورا خبر داد. بر اساس اين گزارش، به خانواده‌های اين بازداشت شدگان گفته شده است که اتهام آنها جاسوسی است. پیشتر نیز یکی از مشاوران رئیس جمهور موسوی توسط یکی از ماموران اطلاعاتی دولت کودتا به جاسوسی متهم شده بود.

خ- ندای سبز آزادی: شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل و رئیس کانون مدافعان حقوق بشر ایران، نامه ای سرگشاده خطاب به مردم ایران نوشته و خواستار وحدت همگانی و ملی در مقابله با خشونت شده است. خانم عبادی به نمایندگی از «مدافعان حقوق بشر» به غیر از شهروندان عادی ایران، در دو بخش کوتاه جداگانه «نمايندگان و مسوولان محترم نظام جمهوری اسلامی ايران» و «برادران سپاه پاسداران و بسیج» را نیز مخاطب قرار داده و از آنها خواسته در برابر اراده ملت تمکین کنند و خواهران و برادران بی دفاع خود را به خاک نیافکنند.

خ- تارنمای رای من کجاست(فرانسه): روز یکشنبه 11 بهمن ماه ، تعدادی از سبزهای ساکن پاریس با حضور در جشن دولتی سفارت جمهوری اسلامی در نوفل لوشاتو به مناسبت سالروز ورود امام خمینی به ایران اعتراض خود را به سکوب معترضان در ایران ابراز داشتند. کارکنان و مهمانان سفارت، که از نمایندگان عالیرتبه دولت جمهوری... اسلامی در فرانسه میباشند، شعارهای سبز ایرانیان را تاب نیاورده و اقدام به فحاشی، پرتاب سنگ و تهدیدهای فیزیکی و گفتاری نمودند. نکته جالب عصبانیت و اقدام به حمله جناب سفیر به سمت معترضین بود که با دخالت پلیس فرانسه ناکام ماند. 

خ-بی بی سی: نیروی انتظامی با انتشار بیانیه ای از "با بهره گیری از تمام توان و ظرفیت خود و آماده باش کامل در سراسر کشور" در جریان تظاهرات 22 بهمن خبر داده است. همچنین چندی پیش نیز، فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران گفته بود که نیروهای وی اجازه نخواهند داد تا "فتنه گران وارد صحنه ۲۲ بهمن شوند." 

خ-شبکه جنبش راه سبز (جرس): هادی غفاری در واکنش به انتشار خبر دستگیری خود، این خبر را تکذیب کرد. روزنامه کیهان پیش از این خبر از بازداشت ایشان پس از "کشف سلاح و مهمات" در مسجد الهادی داده بود. آقای غفاری این مهمات را متعلق به پایگاه بسیج دانست که قبلا در آنجا مستقر بوده اند. 

خ-جنبش راه سبز (جرس): خبرگزاری دولتی ایرنا در لوگوی ویژه ایام دهه فجر خود ، رنگ سبز را از پرچم ایران حذف کرد.
به گزارش نو اندیش در این لوگو تنها دو رنگ سفید و قرمز پرچم ایران با نشان الله اکبر قابل مشاهده است و رنگ سبز پرچم ایران به چشم نمی خورد. در مراسم معارفه مدیرعامل جدید خبرگزاری ایرنا نیز رنگ سبز پرچم ایران به رنگ آبی ،تبدیل شده بود.

خ-دویچه وله: 82 روشنفکر ایرانی ساکن خارج، بیانیه‌ای در محکومیت خشونت عریان منتشر کرده‌اند. بیانیه از مردم خواسته با شرکت در مراسم سالگرد انقلاب، به خودکامگان نشان دهند که اعدام هم نمی‌تواند خللی در عزم رسیدن به دمکراسی ایجاد کند. بیانیه به دولت کودتا هشدار داده که از سرنوشت تمامی حاکمان دیکتاتور عبرت گیرد و گمان نبرد که می‌توان از طریق حکومت ترور، صدای آزادیخواهی مردم ایران را خاموش کرد.

ماد: در چند ویدیو که از جشن سده در شهر یزد از روز 20 بهمن منتشر شده است، دیده می شود که این جشن به حرکتی اعتراضی علیه دولت کودتا تبدیل شده است و مردم در این گردهم آيي به خواندن ترانه "یار دبستانی من" مشغولند. فیلم کوتاهی از این مراسم به پیوست خبرنامه آمده است.

اخبار زندانیان و شهدا
خ- ندای سبز آزادی: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی خلجی با قرار وثیقه آزاد شد. وی شب گذشته و به همراه شماری دیگر از زندانیان سیاسی، به قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد. هنوز هیچ اطلاعی درباره‌ی اتهامات احتمالی وی یا زمان برگزاری دادگاه ایشان ارائه نشده است.

جنبش راه سبز (جرس): مرتضی سمیاری عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت که از هفته های گذشته تحت فشار شدید برای حاضر شدن و اعتراف نمودن در دادگاه قرار گرفته بود، روز گذشته در جریان حضور خود در دادگاه بار دیگر به دفاع از عملکرد جنبش دانشجوئی و جنبش سبز پرداخت. وی خطاب به قاضی صلواتی گفت: فكر و اندیشه را در دادگاه محاكمه نکنید. وی سپس با بازگوکردن فشار های مسئولان امنیتی و قضایی بر او گفته است: "آقای دادستان به من گفته است طوری حرف بزن تا بر آنهایی كه بیرون هستند تاثیر بگذارد."

جنبش راه سبز (جرس): محمد علی رفیعی عضو دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران دوشنبه شب توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی شب گذسته پس از خروج از دانشگاه توسط عوامل ناشناسی سوار بر یک اتومبیل سمند ناشناس شد و به نقطه نامعلومی منتقل شد. همزمان خانواده های برخی دانشجویان در بند دانشگاه تهران خبر از فشارهایی دادند که در روزهای اخیر بر برخی از دانشجویان زندانی وارد آمده و مصاحبه با بخش خبری 20:30 و اعتراف های اجباری را شرط موافقت با ادامه تحصیل آنان اعلام کرده اند.

تحلیل
مقاله ای از ابراهیم نبوی با نام "اسب تروا در میدان آزادی" در وبسایت جرس منتشر شده است و در آن راهکارها و پیشنهادهایی برای راهپیمایی 22 بهمن آمده است. کل این مقاله در پیوست خبرنامه آمده است. در اینجا به چند نکته از مقاله اشاره می شود:

- "...پیشنهاد می کنم مدلی فرض کنیم مانند جنگ تروا. یعنی در ساعت مناسب به محلهای برگزاری مراسم برویم، و بدون اینکه ماهیت خود را آشکار کنیم، تا یک زمان مشخص، مثلا تا لحظه آغاز سخنرانی سخنران اصلی مراسم، از نشانه های سبز استفاده نکنیم و سپس به یکباره همه نشانه های سبز را بر پیشانی و سر و دست بنشانیم. در این حال سبزها می توانند بسرعت همدیگر را یافته و کنترل مراسم و شعارها را در دست بگیرند...."
-"...به فرضیه شورش فکر نکنید، شما فقط برای نشان دادن یک حضور گسترده و عظیم و سبز که باعث به هم ریختن نطق سخنران و پرت شدن حواس او بشود، به خیابان می روید. شما نه می خواهید تلویزیون را بگیرید، نه قصد دارید شهر را تسخیر کنید، شما فقط برای نشان دادن یک حضور گسترده به خیابان می روید. به همین دلیل حتی در صورتی که احساس کردید، همه چیز رو به یک انقلاب حرکت می کند، هیجان زده نشوید...."
-"...کار اصلی ما جنگ روانی است نه جنگ خیابانی، ما باید اثبات کنیم اکثریت با ماست و رای ما را دزدیده اند( در تظاهرات ظاهر و حاضر شویم) و بعد از تظاهرات عکس و خبر و نوشته های مان را برای دیگران و بخصوص رسانه های مستقل بفرستیم. ما وارد جنگی بزرگ برای رسیدن به آزادی شده ایم، مردم در این جنگ پناه ما هستند، مردم ما هستیم، بهترین راه برای جدال با لباس شخصی هایی که خودشان را به هزار چهره درمی آورند این است که چهره از آنان نهان کنیم. مثل مه بیائیم، مثل نسیم بیائیم و ناگاه مثل توفان همه جا را در اختیار بگیریم، توفانی سبز."

توصیه و هشدار
محسن سازگارا در ویدیو روز یکشنبه خود به موارد زیر اشاره کرد:

1. ديشب 2000 نفر از خانواده زندانيان سياسی و مادران داغدار در جلوی زندان اوين تجمع کردند. نکته جالب مادران داغدار است که از وقتی که آنطور با پليس و نيروی امنيتی و ضرب و شتم و حمله پارک لاله را به آنها بسته اند، با تحرکی که دارند هر هفته يکجا تجمع ميکنند و همراه با گروه ديگری به کارشان ادامه ميدهند که درود واقعاً به اين مادران پيگير که عليرغم داغ ديدگی و داغی که بر دل دارند، مبارزترين مبارزان جنبش بايد آنها را لقب داد / اين تجمع ديشب که در نوع خودش بينظير بود و نشان داد که باز کردن جبهه های مختلف کودتاچيان را به زانو در می آورد، تا پاسی از شب ادامه داشت و نهايتاً هم تعدادی از زندانيان آزاد شدند، و تداوم اين حرکت خانواده زندانيان سياسی، هرچه بيشتر با حمايت مردم مواجه بشود، مطمئن باشيد که تأثيرش بيشتر خواهد بود
2. ديروز توّلد اشکان سهرابی، شهيد جنبش سبز بود، که در بهشت زهرا، خانواده اش و مادر ندا و ساير مادران داغدار بر سر مزارش حضور داشتند و اين سنّت که دارد آرام آرام شکل ميگيرد که غير از سالگرد بچه هايی که کشته شده اند و يا مراسم ختم و برگزاری چهلم، شرکت کردن در توّلد اين بچه ها هم آرام آرام دارد به شکل يک سنّت شکل ميگيرد.
3. نکته ی دیگرصحبتهای آشفته ژنرال همدانی، فرمانده لشگر محمد رسول الله تهران است که من هرچقدر اين صحبتهای ايشان را خواندم، بيشتر متوجه آشفتگی آن شدم. مراسمی را هم که برای دهه فجر در نظر گرفته اند جالب است که همه اين مراسم در اتاقهای دربسته و پشت ديوارهای خودشان است و از حضور مردم ميترسند، بجز دو مراسم که امکان اينکه جنبش سبز حضوری داشته باشد هست، يکی 12 بهمن ساعت 9:30 صبح ميخواهند زنگ مدرسه ها را به صدا در بياورند و بوق کارخانه ها را بزنند و امثال اين کارها، به نظرم فرصت خوبی است که در مدارس بخصوص، بچه ها اگر امکانش را دارند شعارهای جنبش سبز را سر بدهند همزمان با اين زنگی که ميخواهند بزنند و در خيابانها هم هرکسی ميتواند بوق اعتراض بزند و وی نشان بدهد و اعتراض جنبش سبز را بلند کند / در همين راستا، در آخرين روز دهه فجر هم، يعنی 21 بهمن، مراسمی را در مدارس ايشان اعلام کرده به عنوان روز مبارزه به استکبار، که اگر نترسند و اجرا کنند، باز هم فرصت خوبی است که بچه های سبز در مدارس ميتوانند شعارهای جنبش سبز را در همه مدارس سر بدهند
4. در همين راستا دربی و مسابقه استقلال و پرسپوليس هم در راه است در روز 14 بهمن، خيلی پيشنهادات آمده، به هر حال سبز کردن استاديوم مانند بار قبل و شعارهای جنبش در صورت رعایت احتیاط مناسب است.
5. نکته ی دیگر، مسئله سرمقاله ای است که روزنامه کيهان نوشته که در آن در واقع بسيار لابه لايش موج ميزند هراسی را که از کوتاه آمدن حکومت دارد بعد از راهپيمايی 22 بهمن چرا که در محافل سياسی کودتاچيان به طور جدّی مطرح است که اگر مردم آمدند روز 22 بهمن و جمعيت ميليونی داشتند و با اين موج آدم کشی و کارهايی که کردند، مردم نترسيدند ، بعدش آن گزينه ای را که جناح راست کودتاچيان، در واقع جناح محافظه کارترشان پيشنهاد ميکنند که هرچه زودتر از شر احمدی نژاد خلاص بشوند و دولتش را کنار بگذارند، قوّت بيشتری خواهد گرفت. اين سرمقاله کيهان کاملاً نشان ميدهد که اين خبرهايی که دريافت ميکنيم که در داخل کودتاچيان اين به طور جدّی مطرح است، هراس کيهان را ميتواند از اين مسئله ديد و سعی کرده که دايماً حرفهايی را بزند که اين کوتاه آمدن بعد از 22 بهمن را بتواند جلوگيری کند. اين را هم بگويم، پاره ای از اين تندروها، حرفهای تند و تيز عجيب هم ميزنند که ما 5 نفر را بياوريم و در ملا عام اعدام کنيم و از اين حرفها،که اين را بايد به طور جدّی گفت که حالا که دست به محاکمه 16 نفر ديگر زده اند و دادستان حکم محارب را دوباره برای 5 نفر درخواست کرده و دوباره ميخواهند که بروند پای اعدام کردن.

محسن سازگارا در ویدیو روز دوشنبه خود به موارد زیر اشاره کرد:

1- اعتصاب غذا و ادامه اعتراضات کارگران لاستیک البرز و فولاد مبارکه و کشیده شدن به بقیه کارخانجات، بروز اولین اعتصابات در وزارت نفت
2 - مصاحبه ابوالفضل اسلامی کنسول مستعفی ایران در ژاپن و اقرار به سبز بودن اکثر کارمندان وزارت خارجه
3 - شرکت ABD و دیگر شرکتهای سوییسی هم مانند زیمنس فعالیت خود را در ایران قطع کردند
4 - آزادشدن 40 تن از زندانیان با تلاش اعتراضات شبانه مردم و لزوم ادامه این راه برای آزادی 4000 زندانی سیاسی دیگر 5- تدارک جابجایی خامنه ای و خانواده اش از بیت رهبری به مکانی امن
6 - پخش شبنامه ها در دعوت به حضور در 22 بهمن سبز 
7- اگر در شهرستان هستید و نمیتوانید 22 بهمن بیرون برید سعی کنید به تهران بیایید.







خبرنامه ی شنبه دهم بهمن ماه ۱۳۸۸

مرکز اطلاع رسانی دانشجویی‌ (ماد)ء

خبرنامه شماره ۱۶۳- شنبه دهم بهمن ماه ۱۳۸۸ 

 ‌
برنامه های آینده 
- آمادگی برای برگزاری تجمع سبز روز بیست و دوم بهمن و "دهه مقاومت مدنی"

- برگزاری چهلم شهدای عاشورای ایران در روز جمعه شانزده بهمن همزمان با اربعین و گرامیداشت یاد شهدای جنبش

- برگزاری چهلم آقای منتظری در روز جمعه نهم بهمن ماه در محل دفتر وی از ساعت ۳ تا ۵ عصر

- تلاش برای گسترش مبارزات مدنی بی خشونت در جامعه

- شعار نویسی روی اسکناس و دیوار ها

 

خلاصه ی خبرها

نوروز: میرحسین موسوی و مهدی کروبی نسبت به احکامی که بدون رعایت مراحل دادرسی برای اعدام برخی از شهروندان صادر شده اعتراض کرده و نسبت به اجرای عجولانه آن نیز ابراز تاسف کردند. موسوی و کروبی با اشاره به پرونده اعدام شدگان اخیر گفتند: به نظر می رسد کسانی که اقدام به اعدام آنها شد، ماهها قبل از جریان برگزاری انتخابات دستگیر شده و پرونده آنها نیز ارتباطی با حوادث انتخابات اخیر نداشته است و به گفته وکلایشان آنها تنها توانسته اند دیداری کوتاه با موکلان خود داشته اند و مراحل دادرسی برای آنها انجام نشده است. به نظر می رسد که چنین اقدامی برای ایجاد خوف در مردم جهت عدم حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن است. موسوی و کروبی تاکید کردند: بازداشت‌های گسترده فعالان سیاسی، مطبوعاتی و دانشگاهی به اتهام اعتراض جهت دفاع از حقوق خودشان غیرقانونی است و این در حالی است که روند اعتراف گیری از این زندانیان نیز مغایر با مبانی اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

رادیو فردا: اكبر هاشمي رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز از مردم خواست تا در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند و آنرا "به مانور وحدت ملی برای حفظ نظام و حمايت از جمهوری اسلامی علی‌رغم برخی اختلاف سليقه‌ها تبديل كنند." او گفت: دلسوزان و عاشقان نظام باید تلاش کنند آن روز با آرامش برگزار شود چون خشونت و تعارض، در جهت ِ خواست دشمنان است.

شبکه جنبش راه سبز (جرس): مهدی کروبی در گفتگو با فاینشنال تایمز می گوید که قطعا در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت خواهد کرد و می افزاید: ایرانیان نمی پذیرند که چیزی به آنها دیکته شود؛ممکن است مدتی تحمل کنند اما یکباره منفجر می شوند. متن کامل این مصاحبه در پیوست آمده است.

صدای آمریکا: احمد جنتی، امام جمعه موقت تهران، امروز، جمعه، مقامات قضایی را به دلیل اعدام دو ناراضی سیاسی در روز پنحشنبه ستود و آنها را تشویق کرد به اعدام ناراضیان ادامه دهند تا اعتراض‌های مخالفان به پایان برسد

ندای سبز آزادی: قائم مقام مديرعامل گروه صنعتي سايپا انتصاب چند تن از بستگان اسفنديار رحيم مشايي رييس دفتر فعلي رييس جمهور در اين گروه صنعتي را قوياً تكذيب كرد اما حضور بستگان در مسئولیت‌ها را جرم ندانست.


ندای سبز آزادی: سنای آمریکا با تصویب لایحه‌ای به باراک اوباما رئیس جمهور این کشور امکان گسترش تحریم‌های ایران را داد. این تحریم‌ها معطوف به شرکتهای صادر کننده بنزین به ایران هستند. مجلس نمایندگان نیز در دسامبر گذشته طرح تحریم شرکت‌های تامین کننده بنزین ایران را تصویب کرد. این دو لایحه اکنون باید با یکدیگر منطبق و برای امضای باراک اوباما به کاخ سفید فرستاده شود.

رادیو زمانه: چهارده برنده جایزه صلح نوبل با ارسال نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم، «محدودیت‌ها» علیه شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل و سایر فعالان حقوق بشر در ایران را محکوم کردند.

شبکه جنبش راه سبز (جرس): مولوي عبدالحميد ؛ امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز زاهدان در مسجد مكي اين شهر گفت : پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال ۱۳۵۷ با قيام و به خواست مردم ايران بود و مانند بسياري از كشورهاي ديگر با كودتاي نظامي اين انقلاب پيروز نشد. و امروز نيز استمرار و بقاي آن به خواست و اراده مردم بستگي دارد. وي گفت : من آنچه را كه به خير و صلاح ملت و مسئولان و دلسوزانه مي‌دانم بيان مي‌كنم و نبايد سخنان من مورد سوءتعبير قرار گرفته و مغرضانه تعبير شوند. همه ما مسئوليتهايي داريم كه نبايد از زيربار آنها شانه خالي كنيم.

شبکه جنبش راه سبز (جرس): آیت الله سبحانی گفت: اگر نوع مردم از ما راضی باشند کار تمام است و همه مسائل حل می شود و باید توجه داشت که دنبال رضایت خواص بودن کاری را به پیش نمی برد و مهم نیست.

شبکه جنبش راه سبز( جرس): هفته گذشته دانش آموزان دبیرستان دخترانه تیزهوشان اصفهان تصاویر آیت الله منتظری، مرجع بزرگ شیعیان را در بورد مدرسه نصب کردند و به عزاداری برای این مرجع تقلید پرداختند. حراست اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 اصفهان که از این مساله به هراس آمده بود از مدیر مدرسه خواست همه دانش آموزان خاطی را به آن اداره معرفی کند که وقتی با ممانعت مدیر مواجه شدند، وی را که خواهر سردار شهید اقارب پرست از دلاوران دفاع مقدس است، مجبور به استعفا کردند. شایان ذکر است این مدرسه دو روز پس از بروز این مساله تعطیل شد.

رادیو زمانه: کمپین بین‌المللی حقوق بشر با صدور بیانیه‌ای از تحت فشار بودن اعضای زندانی کمیته گزارشگران حقوق بشر برای «اعتراف اجباری» در خصوص وابستگی به سازمان مجاهدین خلق خبر داد. این سازمان مدافع حقوق بشر می‌گوید از طریق منابع مختلف مطلع شده‌است که مسئولان قضایی قصد دارند با مرتبط‌ ساختن کمیته گزارشگران حقوق بشر با احزاب سیاسی خارج از کشور اتهامات سنگینی را به اعضای بازداشت‌شده این نهاد تفهیم کنند.

ندای سبز آزادی: دکتر محمدعلی همایون کاتوزیان، آکادمیسین برجسته ایرانی و استاد دانشگاه آکسفورد انگلستان از شرکت در همایشی که در آن نماینده فرهنگی ایران در لندن سخنرانی داشت خودداری کرد.

ندای سبز آزادی: در اعتراض به اجرای احکام ناعادلانه ی اعدامِ محمدرضا علی‌زمانی و آرش رحمانی‌پور و نگرانی از احتمال اجرای احکامی مشابه برای متهمان حوادث پس از انتخابات، جمعی از ایرانیان مقیم لندن بعد از ظهر جمعه نهم بهمن ماه ۸۸ (29 ژانویه) مقابل سفارت جمهوری اسلامی در انگلیس دست به تجمع زدند.


اخبار زندانیان، مفقودین و شهدا

نوروز: محاکمه 16 نفر که به گفته مسئولان قضایی جمهوری اسلامی در روز عاشورا بازداشت شدند، امروز در تهران برگزار شد. به 5 نفر از بازداشت شدگان، اتهام محاربه و مفسد فی الارض وارد شده و سايرین به اجتماع و تبانی عليه امنيت کشور ، تبليغ عليه نظام و قصد بر هم زدن امنيت کشور از طريق تحريک افراد به شورش و آشوب، و عضویت در آنچه که گروهک های سکولار، منافقین، سلطنت طلب، بهائیت و سایت فیس بوک خوانده شده، متهم شده اند.

جنبش راه سبز (جرس): تلاشهایی برای اجرای علنی حکم ۵ تن از متهمان حوادث عاشورا که توسط قاضی صلواتی به اعدام محکوم شده اند، در جریان است.

جنبش راه سبز (جرس): سید محمد خاتمی ساعتی پیش با حضور در منزل ابوالفضل قدیانی، عضو بازداشت‌شده‌ شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، با خانواده‌ی وی دیدار و گفتگو کرد.


جنبش راه سبز (جرس): جمعی از خانواده‌های شهدای ۷تیر در اعتراض به تداوم بازداشت دکتر علیرضا بهشتی، بار دیگر در بهشت زهرا و مزار شهید آیت‌الله بهشتی گرد هم آمدند.


شبکه جنبش راه سبز( جرس) : همزمان باآغاز ایام دهه فجر و نگرانی حکومت از برپایی مراسم خودجوش مردم در اعتراض به نتیجه انتخابات، محمدرضا علی زمانی و آرش رحمانی پور که فروردین ماه سالجاری دستگیر شده بودند بدون اطلاع وکیل و خانواده آنان پنچشنبه به دار آویخته شدند تا بر جو ارعاب و وحشت ایجاد شده بعد از انتخابات دامن زده شود.


رادیو فردا: به گفته عباس جعفری دولت‌آبادی ، دادستان تهران، شمار دیگر ی از بازداشت شدگان روز عاشورا، فردا، شنبه، محاکمه می شوند.


شبکه جنبش راه سبز (جرس): ساسان آقایی و سعید لیلاز ممنوع الملاقات شدند.


ماد: لیستی از زندانیان سیاسی محکوم به عدم در پیوست آورده شده است.


توصیه و هشدار

محسن سازگارا در گفتار روز پنج شنبه ی خود به موارد زیر اشاره کرد:
-در نطق سالیانه ی رئیس جمهور آمریکا، آقای اوباما قول داد که اگر حکومت جمهوری اسلامی به پیشنهادات جامعه جهانی عمل نکند با عواقب جدی مواجه خواهد شد. او از طرف دیگر پشتیبانی آمریکا را از زنان ایران که برای گرفتن حقوق شهروندی خود به خیابان ها آمده اند اعلام کرد. با توجه به اظهارات وزیر امور خارجه ی روسیه، در گروه ۵+۱ به استثنای چین، اجماعی برای اعمال تحریم های شدیدتر علیه جمهوری اسلامی وجود دارد.
-مراسم چهلم آقای منتظری در روز جمعه در قم برگذار خواهد شد.
-مدیرعامل شرکت زیمنس اعلام کرده که به دلیل مشکلات و عواقب کار با ایران، تصمیم گرفته اند که با ایران قطع رابطه کنند. این حرکت صنایع برق، نیروگاهی و مخابرات ایران را به شدت مورد تاثیر قرار خواهد داد. این نشان دهنده  فشار موجود در افکار عمومی دنیا برای عدم همکاری با دولت جمهوری اسلامی و پرستیژ جنبش سبز در دنیا است.
-حکومت برای جلوگیری از آمدن مردم به خیابان دست به خشونت ورزی زده اند. تجربه ی ایران و دنیا نشان می دهد که در این مقطع اگر جنبش دلسرد نشود و تیغ خشونت ورزی کند شود، حکومت مجبور به عقب نشینی است. به این دلیل این دهه ی ۲۲ بهمن برای حیات و سرنوشت جنبش سبز بسیار مهم است.
 
سازگارا در گفتار جمعه نکات زیر را مورد بررسی قرار داد:
-محمدرضا علیزمانی و آرش رحمانی پور در تهران اعدام شدند. این دو جوان سه ماه قبل از انتخابات دستگیر شده بودند ولی بعد از انتخابات اعترافات نمایشی از آن ها درست کردند و نهایتا آن ها را اعدام کردند. این کار کلکسیون جنایات جمهوری اسلامی را تکمیل کرد.
-تمام اکسیون های انجام شده در چهار ماه اخیر در راستای چهار سرفصل بوده است: ۱. مشروعیت زدایی از حکومت، ۲. تقویت یکپارچگی و مقاومت عمومی، ۳. ایجار شکاف در کودتاچیان و فرسایش آن ها ۴. فلج سازی حکومت. وقتی هر چهار هدف به حد لازم از رشد برسد می توان آکسیون نهایی را صورت داد. دهه ی مقاومت مدنی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن فرصت دوباره ای برای گسترش و تقویت جنبش است. در این راستا سه آکسیون اصلی را می توان در نظر داشت: شانزدهم بهمن ماه، مصادف با اربعین حسینی و اربعین شهدا، فرصتی برای اطعام مساکین سبز همراه با نمادهای جنبش سبز، عکس شهدای جنبش، رنگ سبز، ۷ نشان دادن و ... است. آکسیون دوم گفتن الله اکبر در شب ۲۲ بهمن است و آکسیون سوم راهپیمایی ۲۲ بهمن است.
-در دبیرستان دخترانه ی تیزهوشان فرزانگان امین اصفهان، دانش آموزان مراسمی به مناسبت چهلم آقای منتظری برگذار کرده بودند ولی حراست آموزش و پرورش برخورد کرده و مدیر مدرسه را برای معرفی بچه ها تحت فشار گذاشته که وقتی ایشان مقامت کردند او را اخراج کردند و در نتیجه مدرسه تعطیل شده است.
-آقای محمودرضا خاوری مدیر عامل بانک ملی ایران اظهار داشته است که بدهی دولت به بانک پنج هزار میلیارد تومان است، اما عدد واقعی هشت هزار میلیارد تومان است.
-استفاده از رنگ آبی به جای رنگ سبز در پرچم ایران مجددا تکرار شده که جای تاسف دارد.

محسن سازگارا در گفتگوی روز شنبه به این موارد اشاره کرد:

-بعد از اعدام محمد رضا علی‌ زمانی‌ و آرش رحمانی پور بازتاب ها‌ی گسترده‌ای از سوی جامعه جهانی‌ داشته است. حرف ها‌ی روز گذشته جنتی نیز که اعدام‌ها را تحسین کرده است کاملا هدف حکومت از ارعاب را روشن می‌کند. بهترین پاسخ این است که اکسیونی ملی‌ و عمومی‌ برای هفته آینده تدارک ببینیم.
-برگزاری چهلم آیت‌الله منتظری در قوم با حضور جمعیت بزرگی‌ از مردم و مراجع انجام شد. در نجف آباد نیز روز گذشته مراسم بزرگی‌ برای این مرجع برگزار شد.
-داستان اختلاف هاشمی‌ و یزدی با پا در مینی احمد خاتمی پیچ تازه‌ای خورد. همه بسیج شده اند که آقای رفسنجانی‌ چیزی را علنی نسازد.
-بحث تحریم بنزین ایران در دنیا بالا گرفته است و اعدام ها‌ی اخیر نیز به این مساله دامن زده است. اروپا و آمریکا چین را تحت فشار قرار داده اند که از تحریم ها‌ی جدید حمایت کند.
-باز هم باید به خاطر داشته باشیم که این ۲۲ بهمن یک چهارراه کلیدی برای جنبش خواهد بود.






پست‌های جدیدتر پست‌های قدیمی‌تر صفحهٔ اصلی

Google Groups
اگر اطلاعات، ویدئو یا فایلهای صوتی از طریق این سایت قابل دسترسی نیست لطفا در گروه خبر نامه عضو شوید تا اخبار و فایلهای مربوطه مستقیم به شما ایمیل شود. لازم به ذکر است که آدرس پست الکترونیکی شما تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران قرار نخواهد گرفت و به منظور دیگر از آن استفاده نخواهد شد.

برای عضویت و دریافت روزانه اخبار ایمیل خود را وارد کنید:
Email:
Visit this group