۱۳۸۸ آبان ۱۵, جمعه

دوشنبه 20 مهر 1388

دوشنبه بیست مهر ۱۳۸۸

برنامه های آینده

 

- تظاهرات به سبک ایرانی در عصر پنجشنبه، گردش با خانواده در سطح شهر و پارک ها.

- حضور در کنار مادران داغدار در پارک لاله – شنبه ها عصر

- اطلاع رسانی برای تجمع روز سیزده آبان

 

خلاصه ی خبرها

پارلماننیوز: میرحسین موسوی روز شنبه به دیدار مهدی کروبی رفت. این دو در این دیدار با اشاره به تلاشهای شبانهروزی صدا و سیما برای تخریب جریان اصلاحات بر حق قانونی خود مبنی بر حضور در صدا و سیما و دفاع از خود تاکید کردند.  میرحسین موسوی  دراین دیدار با اشاره به تاريخ روسيه و دوران کمونیست ها تاکید کرد: در مقطعی افرادی بر سرکار آمدند و تلاش کردند و نیروهایی را که انقلاب کرده بودند حذف کنند. در کتابها و عکسهای انقلاب خود، نقش آفرینان انقلاب را حذف کردند و تلاش کردند با جعل تاریخ، تاریخ دیگری را برای مردم خود و دنیا بیافرینند. حکومت آنها برچیده شد تاریخنگاران آمدند و تاریخ واقعی را نگاشنتد. به دلیل طولانی بودن و اهمیت این دیدار متن خبر به پیوست خبر نامه منتشر می گردد.

 

پارلماننیوز : محافل نزدیک به رئیس اتاق بازرگانی ایران خبر میدهند او برای رهایی محسن صفایی فراهانی مذاکراتی را با دادستان کل کشور صورت داده است. محسنی اژهای نیز در این گفتوگوها قول پیگیری را به رئیس پارلمان بخش خصوصی داده است.

 

پارلماننیوز: نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی مساله پارازیت در شهر تهران و تاثیر آن بر سلامت شهروندان تهرانی  خبر داد. به تازگی اخباری مبنی برنصب دکل تازهای برای ارسال پارازیت بر امواج ماهوارهها در تهران و خطرات آن برای سلامتی شهروندان منتشرشده است.  نصرالله از نمایندگان اقلیت مجلس نیز گفت:  اگر وزیر ارتباطات مسئولیتی در مورد افزایش تشعشات امواج پارازیت ماهوارهای ندارد باید از مقام بالاتر او یعنی آقای احمدینژاد سئوال شود.  زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در مورد تاثیر امواج پارازیت بر زنان باردار و افزایش سقط جنین اظهار داشت:«اگر آمار مستندی ارائه شود که در ماههای اخیر افزایش سقط جنین داشتهایم مطمئنا قابل پیگیری است

 

رادیو فردا: بهنود شجاعی، جوان ايرانی که به اتهام ارتکاب قتل، بیش از چهار سال پيش، در سن هفده سالگی، به اعدام محکوم شده بود، بامداد يکشنبه در زندان اوين به دار آويخته شد. حکم اعدام بهنود شجاعی پيش از اين چندین بار به او ابلاغ شده بود اما اجرای اين حکم هر بار به دلايلی، از جمله اعتراض مدافعان حقوق بشر، به تعويق افتاده بود.  دو معاهده بينالمللی ميثاق حقوق کودک و ميثاق حقوق مدنی و سياسی، که ايران از جمله کشورهای امضاکننده آن است، اجرای حکم اعدام برای افراد زير ۱۸ سال را ممنوع کرده است. کانون مدافعان حقوق بشر در ايران در بيانيه ای به این اعدام و  صدور احکام اعدام برای چند تن از متهمان ديگردر دادگاه انقلاب بشدت اعتراض کرد.

 

رادیو فردا: محمد خاتمی، رئیسجمهوری پیشین ایران، بار دیگر پشتیبانی خود را از اعتراضهای «میلیونی» و «مدنی» پس از انتخابات اعلام کرد و به جریاناتی که در مقابل معترضان قرار گرفتهاند اطمینان داد که مردم از این راه برنمیگردند. وی بزرگترین «خسارت» وارد شده از سوی حاکمیت در رویدادهای پس از انتخابات را «اهانت به ملت» دانست و گفت:" حرکت اصیل، مدنی و میلیونی مردم معترض حرکتی بود به سوی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و بزرگترین اهانت این بود که این حرکت را حرکت اغتشاشی به حساب آوردند و به مردم اهانت کردند."

 

روزآنلاین :  همسر احمد زیدآبادی در دیدار اعضای شعبه استان کرمانشاه سازمان دانش آموختگان ایران خبر از آن داد که در یکماه گذشته که هیچ خبری از وضعیت همسرش نیست، زیدآبادی تحت فشار است تا علیه خود اعتراف کرده و از آنچه تاکنون در کارنامه سیاسی خود دارد عذرخواهی کند.

بی بی سی: طلائی از اعضای شورای شهر تهران خواستار از دور خارج شدن اسکناس هایی شده که روی آنها شعارهای به گفته وی "ضدانقلابی" نوشته شده است. این اشاره ای به شعارهایی نظیر "مرگ بر دیکتاتور"، علامت پیروزی  و "ایران را سبز می کنیم" است که هواداران جنبش موسوم به "سبز" - معترضان به نتایج انتخابات - بر اسکناس ها می نویسند.

 

بی بی سی: مجمع روحانیون مبارزبرای دومین بار طی یک ماه اخیر به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه این کشور نسبت به رفتارهایی این قوه هشدار داده است. این هشداردر قالب یک نامه سرگشاده منتشر شده و در آن از آقای لاریجانی خواسته شده که علاوه بر پاسخگویی به موضوعاتی همچون بازداشتگاه کهریزک، "نسبت به قانون ستیزی و بی عدالتی ها" پاسخگو باشد.

 

خبر نامه امیرکبیر: روز یکشنبه دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر مراسمی را در گرامیداشت شهدای جنبش سبز برگزار کردند

به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشجویان دانشکده مکانیک و صنایع دانشگاه خواجه نصیر ساعت 12 ظهرامروز ابتدا با سر دادن شعارهای "الله اکبر" و "مرگ بر دیکتاتور" در سلف دانشگاه نسبت به کشتارهای اخیر و کودتای انتخاباتی واکنش نشان داده و اعتراض خود را ابراز کردند. پس از این اعتراضات، دانشجویان با حضور در لابی دانشکده و با چسباندن پوسترهای شهدای جنبش سبز و روشن نمودن شمع، یاد و خاطره ی این شهدا را گرامی داشتند.

 

بی بی سی: دولت بریتانیا شرکت های این کشور را از معامله با بانک ملت و سازمان کشتیرانی ایران منع کرده است. به اعتقاد دولت بریتانیا آنها با برنامه های هسته ای و ساخت موشک های "دور برد" ایران ارتباط دارند.

 

به پیوست خبرنامه فیلمی از تجمع دانشجویان دانشگاه آزاد( تهران مرکز) که در روز چهاردهم مهر برگزار شد، منتشر می گردد.

 

توصیه و هشدار

محسن سازگارا گفتگوی روزانه خود را منتشر کرد. وی در مورد فعالیت در محیط های دانشجویی و دانش آموزی گفت که میزان این فعالیت ها باید متناسب با شرایط باشد و این که با توجه به فشار و کنترل ها باید فعالیت ها را هماهنگ کرد.  وی  حذف بسیج از محیط دانشگاه را هدف مهمی دانست که باید به روش های مختلف این موضوع را پیش برد. منزوی کردن اعضای بسیج از بهترین راهکارهای رسیدن به این هدف است. وی یادآوری کرد که در روز سیزده آبان مجدد می توانیم از راهپیمایی دولتی استفاده کنیم و شعار های خود را سر دهیم.  وی بر شعار نویسی بر روی اسکناس و مکان های عمومی تاکید کرد و آن را قدم موثری در گسترش جنبش دانست.  فایل صوتی صحبت های وی به پیوست منتشر می گردد.


پست الکترونیک: student.information.center@gmail.com

تلفن تماس:  ۰۰۱٫۲۵۳٫۲۳۴٫۴۷۲۶

عضویت در لیست پست الکترونیکی:

http://groups.google.com/group/student-information-center
تویتر :

 IranSIC


پیام جدیدتر پیام قدیمی تر صفحهٔ اصلی

Google Groups
اگر اطلاعات، ویدئو یا فایلهای صوتی از طریق این سایت قابل دسترسی نیست لطفا در گروه خبر نامه عضو شوید تا اخبار و فایلهای مربوطه مستقیم به شما ایمیل شود. لازم به ذکر است که آدرس پست الکترونیکی شما تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران قرار نخواهد گرفت و به منظور دیگر از آن استفاده نخواهد شد.

برای عضویت و دریافت روزانه اخبار ایمیل خود را وارد کنید:
Email:
Visit this group