۱۳۸۸ آبان ۱۵, جمعه

پنجشنبه 23 مهر 1388

پنجشنبه بیست وسه مهر ۱۳۸۸

برنامه های آینده

 

- تظاهرات به سبک ایرانی در عصر پنجشنبه، گردش با خانواده در سطح شهر و پارک ها.

- حضور در کنار مادران داغدار در پارک لاله – شنبه ها عصر

- اطلاع رسانی برای تجمع روز سیزده آبان

 

خلاصه ی خبرها

 بی بی سی: از خروج جعفر پناهی، کارگردان ایرانی از این کشور جلوگیری شده است . وی چهارشنبه شب راهی پاریس بود که گذرنامه اش پس از مراجعه به فرودگاه بین المللی امام خمینی توقیف شد. هفته گذشته نیز ماموران این فرودگاه از خروج فاطمه معتمد آریا و مجتبی میرتهماسب که به همراه گروهی از سینماگران راهی آمریکا بودند، جلوگیری کرده بودند. جعفر پناهی گفت: "به من نامه ای دادند که آرم ریاست جمهوری رویش است و پشتش نوشته که به دادگاه انقلاب و نهاد ریاست جمهوری مراجعه کنم." همچنین محمد سیف زاده از وکلای برجسته دادگستری در ایران و عضو کانون مدافعان حقوق بشر ممنوع الخروج و گذرنامه اش توقیف شده است.

 

ادوار نیوز: مهدی کروبی از اظهارات اخیر غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل کشور مبنی بر « برگزاری به موقع دادگاه میرحسین موسوی و مهدی کروبی » استقبال کرد و گفت: " بنده به شدت از این اتفاق استقبال می کنم تا اگر در این سال ها به خاطر برخی ملاحظات مطالبی را بیان نکردم، به تفصیل و با ارائه جزئیات آن را مطرح کنم."

 

رادیوفردا: محمد تقی مصباح يزدی، از روحانيون سرشناس حامی دولت دهم، گفته است: قانون اساسی به تأييد و امضای ولی فقيه اعتبار پيدا میکند و اعتبار ولايت فقيه به قانون اساسی نيست.

 

رادیوفردا: در تازه ترين تحول در روابط دولت دهم و مراجع تقلید، صافی گلپايگانی و مکارم شيرازی، دوتن از مراجع شيعه قم، با انتقاد از رويکرد دولت دهم، آن را به مخالفت با روحانیت متهم کرده اند. به نظر می رسدشکایت آن ها از  اظهارات نجار، وزیر کشور باشد که از انتصاب استاندار زن خبر داده بود.

 

رادیوفردا: كميسيون ويژه بررسى و نظارت بر اجراى اصل ۴۴ مجلس شوراى اسلامى واگذارى سهام شركت مخابرات ایران به شركت هاى زير مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تاييد كرد و آن را "منطبق با قانون " دانست. 

 

رادیو فردا: اداره ضدخرابکاری آلمان در شهر هامبورگ میگوید نیروهای امنیتی و پلیس مخفی جمهوری اسلامی، ایرانیان مخالف حکومت ایران را که در آلمان در تبعید هستند زیر نظر دارند. خبرگزاری رسمی آلمان به نقل از این اداره گفت که پلیسهای مخفی جمهوری اسلامی در خاک آلمان فعالیت دارند. مانفرد مورک، معاون اداره دولتی حفاظت از قانون اساسی، میگوید: " اطلاع داریم که اطلاعات ایران هر جا که تظاهراتی علیه دولت ایران برگزار شود آدمهای خود را میفرستد تا خود را میان مردم جا بزنند".

 

در شبکه های اجتماعی شایعاتی مبنی بر وخامت حال علی خامنه ای منتشر شده است. ریشه این شایعه در خبری است که از سوی مایکل لیدن در روز 21 مهر منتشر شد و ادعا کرد که وی  از قول منابع آگاه مطلع شده است " که روز دوشنبه علی خامنه ای به ناگاه بر زمین افتاده و به کما رفته است . وی پس از این ماجرا به کلینیک اختصاصی خود انتقال پیدا کرده است" . لیدن از متخصصین سیاست خارجی آمریکا و مشاور سابق سازمان امنیت ملی ایالات متحده و دیگر سازمان های اطلاعاتی- امنیتی آمریکا است. تاکنون هیچ گزارش موثق دیگری دراین مورد منتشر نشده است.

 

 

توصیه و هشدار

محسن سازگارا گفتگوی روزانه خود را منتشر کرد. وی  شبکه قدرت حاکم بر روسیه را عاملی دانست که هیچ گاه نگذاشته اند روابط ایران و غرب بهبود پیدا کند و هم  اکنون نیز در مسئله هسته ای مانع پیشرفت مثبت می شوند.وی قدرت اصلی را در روسیه باند امنیتی پوتین دانست که یکی از اهداف مهم آن ها،  ممانعت از ایجاد خط لوله دوم گاز از ایران به اروپا است. وی تمایل احمدی نژاد به آمریکا و نزدیکی با آن را برای آن دانست که وی در صدد است از این طریق استقلال عمل خود را در مقابل کودتاچیان سپاه و حتی خود خامنه ای به دست بیاورد. وی ارتباطات قوی روسیه با بیت خامنه ای و سپاه را مانعی جدی برای این نزدیکی دانست. وی ضمن تشکر از بچه های دانشگاه آزاد از آن ها خواست که با زیرکی مانع سرکوب شوند چرا که پیوسته بودن مبارزه از درگیری مقطعی به مراتب مفید تر است. وی از رفتار محمد اصفهانی به دلیل عدم اجرای برنامه در حضور احمدی نژاد تقدیر کرد. فایل صوتی صحبت های وی به پیوست منتشر می گردد.


پست الکترونیک: student.information.center@gmail.com

تلفن تماس:  ۰۰۱٫۲۵۳٫۲۳۴٫۴۷۲۶

عضویت در لیست پست الکترونیکی:

http://groups.google.com/group/student-information-center
تویتر :

 IranSIC


پیام جدیدتر پیام قدیمی تر صفحهٔ اصلی

Google Groups
اگر اطلاعات، ویدئو یا فایلهای صوتی از طریق این سایت قابل دسترسی نیست لطفا در گروه خبر نامه عضو شوید تا اخبار و فایلهای مربوطه مستقیم به شما ایمیل شود. لازم به ذکر است که آدرس پست الکترونیکی شما تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران قرار نخواهد گرفت و به منظور دیگر از آن استفاده نخواهد شد.

برای عضویت و دریافت روزانه اخبار ایمیل خود را وارد کنید:
Email:
Visit this group